UMIN試験ID | UMIN000018698 |
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受付番号 | R000021640 |
科学的試験名 | データマイニングとゲーミフィケーション による認知症ケアプログラムの有用性評価 方法の探索 |
一般公開日(本登録希望日) | 2015/08/20 |
最終更新日 | 2015/10/14 15:47:31 |
日本語
データマイニングとゲーミフィケーション
による認知症ケアプログラムの有用性評価
方法の探索
英語
Method for usefulness evaluation of
dementia care programs with data
mining and gamification
日本語
ゲーミフィケーションによる認知症ケアプ
ログラムの評価方法の探索
英語
Method for usefulness evaluation of
dementia care programs by
gamification
日本語
データマイニングとゲーミフィケーション
による認知症ケアプログラムの有用性評価
方法の探索
英語
Method for usefulness evaluation of
dementia care programs with data
mining and gamification
日本語
ゲーミフィケーションによる認知症ケアプ
ログラムの評価方法の探索
英語
Method for usefulness evaluation of
dementia care programs by
gamification
日本/Japan |
日本語
認知症
英語
Dementia
精神神経科学/Psychiatry |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
認知症デイサービスの利用者を単群とし
て、認知症の症状の緩和やケア担当者の負
担軽減に効果的なケアプログラムの組み立
て方を判断する評価指標を、データマイニ
ングとゲーミフィケーションにより探策的
に明らかにする。
英語
To investigate evaluation scale of
useful care program combination for
dementia care receiver in Japanese
day service by data mining and
gamification.
有効性/Efficacy
日本語
英語
探索的/Exploratory
実務的/Pragmatic
該当せず/Not applicable
日本語
本研究の主要評価項目は、単群における試
験開始3か月後の、平均Neuropsychiatric
Inventory(NPI)の差および変化であ
る。
英語
Primary outcomes of this study are
deference of mean Neuropsychiatric
Inventory(NPI)score between single
arms at 3 months after the starting
point.
日本語
①試験開始後3か月後の、ADRの変化
②試験開始後3か月後の介護職のケアプロ
グラムごとの声掛け回数の変化
英語
1. The deference of ADR between
single arms at 3 months after the
starting point.
2. The deference of care giver's
number of call time during each care
program between single arms at 3
months after the starting point.
観察/Observational
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
65 | 歳/years-old | 以上/<= |
適用なし/Not applicable |
男女両方/Male and Female
日本語
-介護サービスを受給し、要介護認定調査
で認知症高齢者の日常生活自自立度がⅡ以上
の者
-調査対象の認知症デイサービス事業所を
利用している者
-試験参加時に65歳以上の者
-試験参加の同意が文書で取れる者
-NPIを受けている者
英語
-participants should be a user of the
long term care insurance and the level
of 'ADL of people with dementia' is
greater than II in the long term care
insurance assessment scheme in
Japan.
-participants should be a user of
surveyed dementia day service center.
-65 years or older at starting point
-consent to participate in writing
-participants should have NPI
日本語
-研究開始後、3か月間のフォローが明らか
に困難な者
-同意を撤回した者
-認知症のほかに重篤な疾患を有する者
-上記以外で、研究実施者が研究への参加
が困難と判断した者
英語
-Difficult to follow up 3 months after
staring observation
-Retract of concentration
-Other severe medical condition with
dementia
-Judged to be difficult to participant by
principle investigator for reasons other
than listed above.
20
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 成田 徹郎 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Tetsuo Narita |
日本語
有限会社 自然医科学研究所
英語
Institute of Wellness and Ecological
Sciences
日本語
実証システム国際研究センター
英語
GlobalResearchCenter for AppliedSystemScience
日本語
大阪府大阪市天王寺区堀越町 9-20-207
英語
Horikoshi-cho 9-20-207, Tennoji-ku,Osaka-shi,Osaka-fu, Japan
+81-(0)80-7005-5906
shizenika@gmail.com
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 成田 徹郎 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Tetsuo Narita |
日本語
有限会社 自然医科学研究所
英語
Institute of Wellness and Ecological Sciences
日本語
実証システム国際研究センター
英語
GlobalResearchCenter for AppliedSystemScience
日本語
大阪府大阪市天王寺区堀越町 9-20-207
英語
Horikoshi-cho 9-20-207, Tennoji-ku,Osaka-shi,Osaka-fu, Japan
+81-(0)80-7005-5906
tn453123@gmail.com
日本語
その他
英語
Institute of Wellness and Ecological
Sciences
日本語
有限会社 自然医科学研究所
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
Japan Society for the Promotion of
Science
日本語
日本学術振興会
日本語
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日本
英語
Japan
日本語
英語
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英語
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英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2015 | 年 | 08 | 月 | 20 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
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英語
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英語
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英語
日本語
英語
日本語
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英語
試験終了/Completed
2014 | 年 | 11 | 月 | 06 | 日 |
2015 | 年 | 01 | 月 | 08 | 日 |
2015 | 年 | 12 | 月 | 01 | 日 |
日本語
3か月間のゲーミフィケーション適用レクリエーションの実行を行い、その前後にNPIによる評価とインタビユー評価による変化を計測する。
並行して3回のスタッフ行動測定により、介護スタッフのワークロード調査を行い影響度を調査する。調査データはDataMining手法により解析し因果関係と評価指標を探索する。
英語
3 month's execution of the Gamification applies recreation , we will measure the change by the evaluation with Interview evaluation by the NPI in the front and back.
By the parallel staff behavior measurement, to investigate the degree of influence do the workload survey of nursing staff.
These investivated data will be analyzed by Data Mining methodology to find out the new mesuerment for these infruence of Gamification applied recreation infruence.
2015 | 年 | 08 | 月 | 17 | 日 |
2015 | 年 | 10 | 月 | 14 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000021640
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000021640
研究計画書 | |
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登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
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登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
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登録日時 | ファイル名 |