UMIN試験ID | UMIN000027496 |
---|---|
受付番号 | R000031506 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2017/05/25 |
最終更新日 | 2018/09/14 18:36:53 |
日本語
英語
Evaluation of an Education Program on Obstetric Danger Signs and Coping Mechanisms Using Peer Educators among Pregnant Adolescents in Tanzania
日本語
英語
An Education Program for Pregnant Adolescents Using Peers in Tanzania: A Quasi-Experimental Study
日本語
英語
Evaluation of an Education Program on Obstetric Danger Signs and Coping Mechanisms Using Peer Educators among Pregnant Adolescents in Tanzania
日本語
英語
An Education Program for Pregnant Adolescents Using Peers in Tanzania: A Quasi-Experimental Study
アフリカ/Africa |
日本語
英語
Pregnancy
看護学/Nursing |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
1)To determine the effectiveness of an education program on improving knowledge of obstetric danger signs among pregnant adolescents
その他/Others
日本語
英語
2)To assess the effect of peer support on strengthening coping mechanisms during pregnancy among pregnant adolescents
3)To assess the social support of pregnant adolescents
日本語
英語
1.The intervention group would have higher knowledge of obstetric danger signs than the control group.
2.The intervention group will have good birth outcome compared to the control group
日本語
英語
The intervention group would have strengthened coping mechanisms and social support compared to control group.
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
無治療対照/No treatment
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
英語
Intervention group
Education program with two sessions lasting for two hours
日本語
英語
Control group
No intervention receive usual care
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
15 | 歳/years-old | 以上/<= |
19 | 歳/years-old | 以下/>= |
女/Female
日本語
英語
1) aged between 15 to 19 years
2) has a first time pregnancy
3) can read and speak Swahili language
4) can access and use mobile phone
日本語
英語
high risk pregnancy such as pre-eclampsia, gestational diabetes, and placenta previa
42
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Beatrice Mwilike |
日本語
英語
St. Luke's International University
日本語
英語
Department of Midwifery
日本語
英語
Chibaken, Mihama-ku, Takasu, 4-4-2-108
050-3171-1935
beatricemwilike@yahoo.com
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Beatrice Mwilike |
日本語
英語
St. Luke's International University
日本語
英語
Department of Midwifery
日本語
英語
Chibaken, Mihama-ku, Takasu, 4-4-2-108
050-3171-1935
beatricemwilike@yahoo.com
日本語
その他
英語
St. Luke's International University
Japan Society for the Promotion of Science (JSPS) Core- to-Core Program Asia-Africa Science Platforms
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
St. Luke's International University
Japan Society for the Promotion of Science (JSPS) Core- to-Core Program Asia-Africa Science Platforms
日本語
日本語
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2017 | 年 | 05 | 月 | 25 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
A total of 50 participants were eligible to participate in the study among 84 who were enrolled. An intervention group included 26 participants and control group included 24 participants. Multiple imputations have resulted into analyzing 25 participants in the intervention group and 23 participants in the control group. Participants at baseline had a mean age of 18.00 (SD = 0.91) in the intervention group and 18.22 (SD = 0.79) in the control group. There were no significant differences among the baseline characteristics of intervention and control groups in age, marital status, education, occupation, number of ANC visits and gestational age.
There was a significant difference in scores of knowledge of obstetric danger signs at post-test for intervention (M = 9.60, SD = 0.71) and control (M = 5.12, SD = 3.61); t (46) = 3.05, p = 0.000. Also, there was a significant difference in scores at one month follow up test for intervention (M = 8.99, SD = 1.35) and control (M = 7.02, SD = 2.91); t (46) = 6.09, p = 0.006. There was a significant difference in scores of social support at pre-test for intervention (M = 37.16, SD = 6.46) and control (M = 42.83, SD = 4.70); t (46) = -3.45, p = 0.001. There was a significant difference in scores of social support at post-test for intervention (M = 36.72, SD = 6.77) and control (M = 43.03, SD = 5.72); t (46) = -3.47, p = 0.001. Also, there was a significant difference in scores at one month follow up test for intervention and control. There was no significant differences in the scores of coping mechanisms at post-test for the intervention group (M = 30.52, SD = 5.96) and control group (M = 31.46, SD = 5.21); t (46) = -0.58, p = 0.564. Furthermore, there was no significant difference in scores at one month follow up for intervention group and control group.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
一般募集中/Open public recruiting
2017 | 年 | 04 | 月 | 21 | 日 |
2017 | 年 | 07 | 月 | 01 | 日 |
2017 | 年 | 10 | 月 | 20 | 日 |
2017 | 年 | 10 | 月 | 20 | 日 |
2017 | 年 | 10 | 月 | 30 | 日 |
2018 | 年 | 01 | 月 | 04 | 日 |
日本語
英語
The study demonstrated the potential of the peer-led education program in improving knowledge of danger signs among pregnant adolescents. However, it was difficult to ascertain the effect of the program on social support and coping mechanisms as there were no significant differences between the intervention and control group.
2017 | 年 | 05 | 月 | 25 | 日 |
2018 | 年 | 09 | 月 | 14 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000031506
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000031506
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |