UMIN試験ID | UMIN000029467 |
---|---|
受付番号 | R000033667 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2017/10/07 |
最終更新日 | 2017/10/07 19:23:48 |
日本語
英語
The Efficacy of Tuning in to Kids Targeting mothers' Emotion style, emotion competence and externalizing behaviors of Preschoolers with behavior problems
日本語
英語
The Efficacy of Tuning in to Kids Targeting mothers and Preschoolers with behavior problems
日本語
英語
The Efficacy of Tuning in to Kids Targeting mothers' Emotion style, emotion competence and externalizing behaviors of Preschoolers with behavior problems
日本語
英語
The Efficacy of Tuning in to Kids Targeting mothers and Preschoolers with behavior problems
アジア(日本以外)/Asia(except Japan) |
日本語
英語
Disruptive behavioral disorders
小児科学/Pediatrics | 精神神経科学/Psychiatry |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
to evaluate TIK efficacy on behavior problems in preschool children and parent emotion socialization in mothers of preschool children with behavior problems
有効性/Efficacy
日本語
英語
探索的/Exploratory
実務的/Pragmatic
該当せず/Not applicable
日本語
英語
1. disruptive behavior problems was assessed using Eybeg's child behavior inventory (ECBI) at pre-intervention, post- intervention, 3 month fallow-up
2. children emotion regulation was assessed using emotion regulation checklist ERC at pre-intervention, post- intervention, 3 month fallow-up
3.parent emotion socialization practices was assessed using the coping with children's negative emotion scale (CCNES) at pre-intervention, post- intervention, 3 month fallow-up
4. maternal emotion style is assessed using Parent Emotional Style Questionnaire (PESQ) at pre-intervention, post- intervention, 3 month fallow-up
日本語
英語
1. parents' emotion regulation was assessed using the Difficulties in Emotion rgulation Scale (DERS) at pre-intervention,post-intervention, 3-month follow-up
2. matrnal self- efficacy was assessed using Parenting Self-Agency Measure (PSAM)
at pre-intervention,post-intervention, 3-month follow-up
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
個別/Individual
オープン/Open -no one is blinded
無治療対照/No treatment
いいえ/NO
いいえ/NO
施設を考慮していない/Institution is not considered as adjustment factor.
いいえ/NO
封筒法/Numbered container method
2
治療・ケア/Treatment
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
英語
Intervention group: tuning in to kids program (In 8 weekly sessions, developmental information about preschoolers, problem solving and empathy skills along with emotion regulation in response to children's emotion and mothers' emotion via homework, role plays, books and DVD displays are taught. session are conducted in 4 preschools located in townships of Haft Hoz, Marzdaran, Gish and Shahrara, in Tehran.)
日本語
英語
Control: waiting list for 8- session tuning in to kids program after data collection ended.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
3 | 歳/years-old | より上/< |
6 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
英語
receiving diagnosis of disruptive behavior by screening questionnaire CBCL
日本語
英語
diagnosis of pervasive developmental disorders
54
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Fateme Aghaie |
日本語
英語
University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences
日本語
英語
Department of clinical psychology
日本語
英語
kodakyar Ave., daneshjo Blvd.,Evin,Post code: 1985713834 ,Tehran, Iran, Islamic Republic Of
+989128185618
fateme.aghaie@yahoo.com
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Fateme Aghaie |
日本語
英語
University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences
日本語
英語
Department of clinical psychology
日本語
英語
kodakyar Ave., daneshjo Blvd.,Evin,Post code: 1985713834 ,Tehran, Iran, Islamic Republic Of
+982122180045
fateme.aghaie@yahoo.com
日本語
その他
英語
University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences,
Research deputy
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
this research did not receive any specific grant from funding agencies in the public, commercial, or not-forprofit sectors.
日本語
日本語
自己調達/Self funding
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences
2017 | 年 | 10 | 月 | 07 | 日 |
http://irj.uswr.ac.ir/article-1-733-en.html
中間解析等の途中公開/Partially published
http://irj.uswr.ac.ir/article-1-733-en.html
日本語
英語
Mothers in the intervention group reported significantly less emotion dismissing beliefs and child behavior problems than controls at 3-month follow-up. there were no significant differences for emotion coaching beliefs and maternal mental health in either condition.
The Tuning in to Kids program appears to be a promising parenting intervention for mothers and children with disruptive behavior problems, offering a useful addition to usual programs used in Iran.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2015 | 年 | 09 | 月 | 02 | 日 |
2016 | 年 | 06 | 月 | 16 | 日 |
2016 | 年 | 12 | 月 | 29 | 日 |
2017 | 年 | 01 | 月 | 19 | 日 |
2017 | 年 | 02 | 月 | 18 | 日 |
2017 | 年 | 07 | 月 | 15 | 日 |
日本語
英語
Mothers in the intervention condition reported significantly less emotion dismissing behaviors and emotion lability and more emotion coaching behaviors than controls. there were no significant differences for parent emotion regulation in either condition.
2017 | 年 | 10 | 月 | 07 | 日 |
2017 | 年 | 10 | 月 | 07 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000033667
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000033667
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |