UMIN試験ID | UMIN000032311 |
---|---|
受付番号 | R000035535 |
科学的試験名 | メンタルヘルスリテラシー教育が学校教員のスティグマに及ぼす影響 |
一般公開日(本登録希望日) | 2018/04/19 |
最終更新日 | 2019/08/15 19:59:17 |
日本語
メンタルヘルスリテラシー教育が学校教員のスティグマに及ぼす影響
英語
Effects of mental health literacy program for school teacher on stigma toward mental illness
日本語
学校教員向けメンタルヘルスリテラシー教育の効果
英語
Effects of mental health literacy program for school teacher
日本語
メンタルヘルスリテラシー教育が学校教員のスティグマに及ぼす影響
英語
Effects of mental health literacy program for school teacher on stigma toward mental illness
日本語
学校教員向けメンタルヘルスリテラシー教育の効果
英語
Effects of mental health literacy program for school teacher
日本/Japan |
日本語
学校教員
英語
school teacher
精神神経科学/Psychiatry |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
メンタルヘルスリテラシー教育(以下、MHL教育)は、精神疾患の予防と早期発見・対処のため、また精神障害者に対するスティグマに重要な意義があるとされる。児童・生徒に適切なMHL教育を実施するに先立ち、教員向けのMHL教育が教員のスティグマに及ぼす影響を検討する。
英語
Mental Health Literacy Education (MHL Education) is thought to be important in prevention of mental illness, early detection and early treatment, and reduction of stigma toward mental disorders. Prior to implementing appropriate MHL education for students, we examine the influence of MHL education program for school teachers on stigma.
有効性/Efficacy
日本語
英語
探索的/Exploratory
日本語
自己記入式アンケート用紙を研修開始前、終了直後に実施
英語
self-completed questionnaire
before and after the intervention
日本語
こころの不調をもつ人への過去と将来の行動に関する日本語版尺度を研修開始前、終了直後に実施
英語
Japanese version of the Reported and Intended Behaviour Scale before and after the intervention
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
個別/Individual
オープン/Open -no one is blinded
無治療対照/No treatment
はい/YES
はい/YES
2
予防・検診・検査/Prevention
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
約50分間のDVD視聴にて、メンタルヘルスリテラシー教育に関する知識や援助希求への対応を学習する。
英語
Participants in the intervention group are watched DVD about mental health literacy for about 50 minutes.
日本語
介入群の研修終了まで待機する
英語
Participant in the control group wait until the end of the watching DVD of the intervention group.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
20 | 歳/years-old | 以上/<= |
65 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
学校教員であること
英語
school teacher
日本語
なし
英語
None
80
日本語
名 | 康裕 |
ミドルネーム | |
姓 | 松田 |
英語
名 | Yasuhiro |
ミドルネーム | |
姓 | Matsuda |
日本語
奈良県立医科大学
英語
Nara Medical University School of Medicine
日本語
精神医学教室
英語
department of Psychiatry
6348522
日本語
奈良県橿原市四条町840
英語
840 Shijo-cho, Kashihara, Nara
0744-22-3051
yasumatsuda319@hotmail.com
日本語
名 | 康裕 |
ミドルネーム | |
姓 | 松田 |
英語
名 | Yasuhiro |
ミドルネーム | |
姓 | Matsuda |
日本語
奈良県立医科大学
英語
Nara Medical University School of Medicine
日本語
精神医学教室
英語
department of Psychiatry
6348522
日本語
奈良県橿原市四条町840
英語
840 Shijo-cho, Kashihara, Nara
0744-22-3051
yasumatsuda319@hotmail.com
日本語
その他
英語
Nara Medical University School of Medicine
日本語
奈良県立医科大学
日本語
日本語
英語
日本語
無し
英語
None
日本語
日本語
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
奈良県立医科大学
英語
Nara Medical University School of Medicine
日本語
奈良県橿原市四条町840
英語
840 Shijo-cho, Kashihara, Nara
0744-22-3051
smuraka@naramed-u.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
奈良県立医科大学
2018 | 年 | 04 | 月 | 19 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
一般募集中/Open public recruiting
2018 | 年 | 04 | 月 | 19 | 日 |
2018 | 年 | 04 | 月 | 20 | 日 |
2018 | 年 | 04 | 月 | 20 | 日 |
2023 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
日本語
英語
2018 | 年 | 04 | 月 | 19 | 日 |
2019 | 年 | 08 | 月 | 15 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000035535
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000035535
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |