UMIN試験ID | UMIN000035191 |
---|---|
受付番号 | R000040111 |
科学的試験名 | 大学生における感情教育の有効性に関する研究 |
一般公開日(本登録希望日) | 2018/12/11 |
最終更新日 | 2018/12/10 05:53:37 |
日本語
大学生における感情教育の有効性に関する研究
英語
A Study on Effectiveness of Rational Emotive Education among college students
日本語
大学生における感情教育の有効性に関する研究
英語
A Study on Effectiveness of Rational Emotive Education among college students
日本語
大学生における感情教育の有効性に関する研究
英語
A Study on Effectiveness of Rational Emotive Education among college students
日本語
大学生における感情教育の有効性に関する研究
英語
A Study on Effectiveness of Rational Emotive Education among college students
日本/Japan |
日本語
抑うつ
英語
non clinical depression
成人/Adult | 小児/Child |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
大学生に対するCognitive Therapy(CT)とRational Emotive Behavior Therapy(REBT)の原理に基づく簡易抑うつ予防プログラムの効果を検証すること。
英語
To examine the effects of a brief depression prevention program based on the principle of Cognitive Therapy (CT) and Rational Emotive Behavior Therapy (REBT) for college students.
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
抑うつ状態 (CES-D)
集団教育プログラム実施から1ヶ月後および2ヶ月後の時点で評価した。
英語
NIMH Center for Epidemiologic Studies - Depression Scale (CES-D)
Evaluation was made at 1 month and 2 months after group education program implementation.
日本語
1.精神的健康(K6)
2.日本語版自動思考質問紙改訂版(ATQ-R)
3.日本版イラショナル・ビリーフ測定尺度短縮版 (JIBT-20)
集団教育プログラム実施から1ヶ月後および2ヶ月後の時点で評価した。
英語
1. The Kessler 6 scale (K6)
2. Automatic Thoughts Questionnare - Revised (ATQ-R)
3. Japan Irrational Belief Test-20 (JIBT-20)
Evaluation was made at 1 month and 2 months after group education program implementation.
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
個別/Individual
オープンだが測定者がブラインド化されている/Open -but assessor(s) are blinded
プラセボ・シャム対照/Placebo
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
認知療法とREBTの原理に基づく集団教育(1.5時間)
集団教育の内容に基づく個人で取り組むホームワーク(2ヶ月間)
英語
Group education based on cognitive therapy and REBT principle (1.5 hours).
Home work tackled by individuals based on the contents of group education (2 months).
日本語
統制群の参加者は心理学に関する教育用DVDをグループで視聴し、その後感想文を書いた(1.5時間)
ホームワークは課されなかった
英語
Participants in the control group watched an educational DVD on psychology in groups, then wrote impressions(1.5 hours).
No home work was imposed.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
18 | 歳/years-old | 以上/<= |
24 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
該当する大学授業を受講する学生。
英語
Students who take the relevant College lessons.
日本語
特に無し。
英語
None.
128
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 田中 克俊 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Katsutoshi Tanaka |
日本語
北里大学
英語
Kitasato University
日本語
大学院医療系研究科
英語
Graduate School of Medical Sciences
日本語
〒252-0373 神奈川県相模原市南区北里1-15-1
英語
1-15-1 Kitasato, Minami-ku, Sagamihara, Kanagawa 252-0373, Japan
042-778-9305
k-tanaka@kitasato-u.ac.jp
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 荒木光 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Hikaru Araki |
日本語
北里大学
英語
Kitasato University
日本語
大学院医療系研究科
英語
Graduate School of Medical Sciences
日本語
〒252-0373 神奈川県相模原市南区北里1-15-1
英語
1-15-1 Kitasato, Minami-ku, Sagamihara, Kanagawa 252-0373, Japan
042-778-9305
dm15002z@st.kitasato-u.ac.jp
日本語
北里大学
英語
Kitasato University
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
北里大学
英語
Kitasato University
日本語
日本語
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2018 | 年 | 12 | 月 | 11 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2016 | 年 | 08 | 月 | 01 | 日 |
2016 | 年 | 09 | 月 | 12 | 日 |
日本語
英語
2018 | 年 | 12 | 月 | 10 | 日 |
2018 | 年 | 12 | 月 | 10 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000040111
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000040111
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |