UMIN試験ID | UMIN000037434 |
---|---|
受付番号 | R000042667 |
科学的試験名 | 放課後児童支援員と作業療法士の協業が発達障害をもつ児童のQOLに及ぼす効果(パイロット研究) |
一般公開日(本登録希望日) | 2019/07/21 |
最終更新日 | 2020/07/19 20:03:11 |
日本語
放課後児童クラブにおける専門職連携の発達障害に対する効果
英語
Effects of collaboration care on children with developmental disorder in after-school childcare program
日本語
放課後児童クラブにおける専門職連携の発達障害に対する効果
英語
Effects of collaboration care on children with developmental disorder in after-school childcare program
日本語
放課後児童支援員と作業療法士の協業が発達障害をもつ児童のQOLに及ぼす効果(パイロット研究)
英語
Effects of collaboration between care worker and occupational therapist on quality of life in children with developmental disorder in after-school childcare program: A pilot study
日本語
放課後児童支援員と作業療法士の協業が発達障害をもつ児童のQOLに及ぼす効果(パイロット研究)
英語
Effects of collaboration between care worker and occupational therapist on quality of life in children with developmental disorder in after-school childcare program: A pilot study
日本/Japan |
日本語
発達障害
英語
develpomental disorder
小児科学/Pediatrics |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
放課後児童クラブにおいて、放課後児童支援員と作業療法士の協業が発達障害をもつ児童のQOLに及ぼす影響を明らかとする
英語
To elucidate the effects of collaboration between care worker and occupational therapist on quality of life in children with developmental disorder in after-school childcare program
有効性/Efficacy
日本語
英語
検証的/Confirmatory
実務的/Pragmatic
該当せず/Not applicable
日本語
こどもの強さと困難さアンケート
EQSC情動知能尺度子ども版:教師評定用
こどもアンケート:小学生版QOL尺度
英語
Strengths and Difficulties Questionnaire Japanese Version: teacher scale
Emotional Intelligence Scale: teacher scale
kid-KINDL Japanese Version
日本語
英語
介入/Interventional
単群/Single arm
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
無対照/Uncontrolled
1
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
放課後児童支援員と作業療法士の協業
英語
collaboration between care worker and occupational therapist
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
6 | 歳/years-old | 以上/<= |
12 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
学童保育に3カ月以上所属する児童
発達障害をもつ児童
研究参加に保護者が同意した児童
英語
children belonging to after school child care faicility more than three month
children with developmental disorder
Being agreed with participation in this study
日本語
明確な身体障害を持つ
明確な知的障害を持つ
英語
with obvious physical disability
with obvious mental retardation
20
日本語
名 | 隆司 |
ミドルネーム | |
姓 | 小林 |
英語
名 | Ryuji |
ミドルネーム | |
姓 | Kobayashi |
日本語
首都大学東京大学院人間健康科学研究科
英語
Tokyo Metropolitan University Guraduate school of Human Health Sciences
日本語
作業療法科学域
英語
Department of Occupational Therapy
116-8551
日本語
東京都荒川区東尾久7-2-10
英語
7-2-10, Higashiogu, Arakawa-ku, Tokyo, Japan
03-3819-1211
ryukoba@tmu.ac.jp
日本語
名 | 隆司 |
ミドルネーム | |
姓 | 小林 |
英語
名 | Ryuji |
ミドルネーム | |
姓 | Kobayashi |
日本語
首都大学東京大学院人間健康科学研究科
英語
Tokyo Metropolitan University Guraduate school of Human Health Sciences
日本語
作業療法科学域
英語
Department of Occupational Therapy
116-8551
日本語
東京都荒川区東尾久7-2-10
英語
7-2-10, Higashiogu, Arakawa-ku, Tokyo, Japan
03-3819-1211
ryukoba@tmu.ac.jp
日本語
首都大学東京
英語
Tokyo Metropolitan University
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
文部科学省
英語
The Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology
Grants-in-Aid for scientific research expenses
日本語
日本語
日本の官庁/Japanese Governmental office
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
岡山県学童保育連絡協議会
英語
Okayama prefectural association of after school child care facility
日本語
岡山県倉敷市中島760-1
英語
nakashima 760-1, kurashiki, Okayama, Japan
080-6315-9933
gakudou@mx6.tiki.ne.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2019 | 年 | 07 | 月 | 21 | 日 |
未公表/Unpublished
20
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2019 | 年 | 05 | 月 | 16 | 日 |
2019 | 年 | 06 | 月 | 20 | 日 |
2019 | 年 | 07 | 月 | 01 | 日 |
2019 | 年 | 12 | 月 | 24 | 日 |
日本語
英語
2019 | 年 | 07 | 月 | 20 | 日 |
2020 | 年 | 07 | 月 | 19 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000042667
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000042667
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |