UMIN試験ID | UMIN000040182 |
---|---|
受付番号 | R000045818 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2020/04/17 |
最終更新日 | 2020/04/17 03:35:45 |
日本語
英語
The Effectiveness of the Dawson and Goyer Educational Package on Symptoms of Children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder.
日本語
英語
The Effectiveness of the Dawson and Goyer Educational Package on ADHD
日本語
英語
Educational Package on Symptoms of Children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder.
日本語
英語
the Dawson and Goyer Educational Package /ADHD
アジア(日本以外)/Asia(except Japan) |
日本語
英語
in children 7 to 13 years of Attention Deficit / Hyperactivity Disorder
心療内科学/Psychosomatic Internal Medicine | 精神神経科学/Psychiatry |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
The Effectiveness of the Dawson and Goyer Educational Package on Symptoms of Children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder.
有効性/Efficacy
日本語
英語
検証的/Confirmatory
説明的/Explanatory
第Ⅰ相/Phase I
日本語
英語
Dawson and Goyer Educational Package is effective in reduc Symptoms of Children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder.
日本語
英語
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
個別/Individual
オープン/Open -no one is blinded
無治療対照/No treatment
いいえ/NO
いいえ/NO
施設を考慮していない/Institution is not considered as adjustment factor.
いいえ/NO
知る必要がない/No need to know
5
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
行動・習慣/Behavior,custom | その他/Other |
日本語
英語
Pre-test Children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorderwill first be taken.
日本語
英語
The Children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder. in the study were divided into control and experimental groups.
日本語
英語
The intervention is performed on the experimental group and the control group does not receive any treatment.
日本語
英語
The intervention protocol utilizes Dawson and Goyer Educational Package
日本語
英語
Running time will be eleven hour and a halfsessions in group, once a week.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
7 | 歳/years-old | 以上/<= |
13 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
英語
Diagnosis of ADHD is based on a DSM-V classification in a primary school child (which has been confirmed by a clinical psychologist, parental willingness, the child's willingness to participate in a research project, non-use of concurrent psychological and pharmacological therapies).
日本語
英語
Lack of cooperation, failure to perform the tasks presented in the meetings, absence of more than 2 sessions, cancellation of the research
10
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Khalil i & Mohammad Bagher |
ミドルネーム | |
姓 | Ghasem &Kajbaf |
日本語
英語
Khorasgan Azad Universit
日本語
英語
Faculty of Humanities
81551-39998
日本語
英語
Islamic Azad University, Isfahan Branch (Khorasgan), Khorasgan, Isfahan, Iran.
00989365553976
natanael.752001@gmail.com
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Mohammad Bagher |
ミドルネーム | |
姓 | Kajbaf |
日本語
英語
University Esfahan
日本語
英語
Researcher & University professor
8155139998
日本語
英語
University blvd . Purple. East Jay Street. Esfahan
00989365553976
m.b.kaj@edu.ui.ac.ir
日本語
その他
英語
Department of Psychology and Educational Sciences
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
University professor and researcher
日本語
日本語
自己調達/Self funding
日本語
英語
Iran
日本語
英語
Kajbaf Mohammad Bagher
日本語
英語
日本語
英語
University khorasghan
日本語
英語
University blvd . Purple. East Jay Street. Esfahan
00983135354001
info@khuisf.ac.ir
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2020 | 年 | 04 | 月 | 17 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
開始前/Preinitiation
2020 | 年 | 03 | 月 | 15 | 日 |
2020 | 年 | 05 | 月 | 01 | 日 |
2020 | 年 | 06 | 月 | 01 | 日 |
日本語
英語
2020 | 年 | 04 | 月 | 17 | 日 |
2020 | 年 | 04 | 月 | 17 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000045818
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000045818
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |