UMIN試験ID | UMIN000040993 |
---|---|
受付番号 | R000046807 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2021/01/03 |
最終更新日 | 2020/07/03 01:12:05 |
日本語
英語
The Effectiveness of Indigenous Pattern of Perceptual Enrichment and Its Effectiveness with Fernald's Method on Improving the Ability to Read &dyslexia in Children in the Third Grade Elementary School of Hamadan
日本語
英語
The Effectiveness of Indigenous Perceptual Enrichment Pattern and Fernald's Method on Reading Ability& dyslexia
日本語
英語
The Effectiveness of Indigenous Pattern of Perceptual Enrichment and Its Effectiveness with Fernald's Method on Improving the Ability to Read & dyslexia in Children in the Third Grade Elementary School of Hamadan
日本語
英語
Reading Ability& dyslexia
アジア(日本以外)/Asia(except Japan) |
日本語
英語
9-year-old boy students
精神神経科学/Psychiatry | 小児/Child |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
The Effectiveness of Indigenous Perceptual Enrichment Pattern and The Effectiveness of Fernald's Method on Improving Reading Ability & dyslexia
有効性/Efficacy
日本語
英語
その他/Others
その他/Others
第Ⅰ相/Phase I
日本語
英語
The indigenous pattern of perceptual enrichment and effectiveness of Fernald's method is effective in improving reading ability
日本語
英語
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
個別/Individual
オープン/Open -no one is blinded
無治療対照/No treatment
いいえ/NO
いいえ/NO
施設を考慮していない/Institution is not considered as adjustment factor.
いいえ/NO
知る必要がない/No need to know
5
治療・ケア/Treatment
行動・習慣/Behavior,custom | その他/Other |
日本語
英語
Pre-test 9-year-old boy students will first be taken.
日本語
英語
The9-year-old boy students in the study were divided into control and experimental groups.
日本語
英語
The intervention is performed on the experimental group and the control group does not receive any treatment.
日本語
英語
Implement a perceptual enrichment model and related training package, as well as implement the Fernald Data method
日本語
英語
Running time will be Twenty-one sessions sessions in group, once a week.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
9 | 歳/years-old | 以上/<= |
9 | 歳/years-old | 以下/>= |
男/Male
日本語
英語
Having diagnostic criteria for dyslexia based on the diagnostic and statistical guide of mental disorders of the fifth edition. 2- Gaining the lowest reading score based on reading test and facade dyslexia. 3- Being in the third grade and having nine years. 4- Having an IQ of 90 to 120 based on Raven's intelligence scale. 5 - Boy sex 6 - No other disorder or physical illness 7 - Do not take drugs such as Ritalin and Risperidone. And 8- no parallel treatment
日本語
英語
Under the age of nine, having an IQ of less than 90 to 120, based on Raven's IQ, Being a Girl, taking medications such as Ritalin and Risperidone, having no parallel treatment.
5
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Hamid |
ミドルネーム | |
姓 | Taher Neshatdoost |
日本語
英語
Faculty of Humanities Isfahan
日本語
英語
Assistant Professor
8498139366
日本語
英語
Isfahan Gate Shiraz University of Isfahan Department of PsychologyPsychologyProfessor
00989139757808
h.neshat@edu.ui.ac.ir
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Hamid Reza |
ミドルネーム | |
姓 | Salehi |
日本語
英語
Educational PsychologyAzad of Isfaha
日本語
英語
Faculty of Humanities
8357139098
日本語
英語
Islamic Azad University, Isfahan Branch (Khorasgan), Khorasgan, Isfahan, Iran.
00989133105922
mitra.752001@yahoo.com
日本語
その他
英語
Hamid Reza Salehi & Khorasgan Islamic Azad University
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
Hamid Reza Salehi & Khorasgan Islamic Azad University
日本語
日本語
海外/Outside Japan
日本語
英語
Iran
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
University khorasghan
日本語
英語
University blvd . Purple. East Jay Street. Esfahan
00989133105922
mitra.752001@yahoo.com
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2021 | 年 | 01 | 月 | 03 | 日 |
中間解析等の途中公開/Partially published
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
開始前/Preinitiation
2020 | 年 | 05 | 月 | 08 | 日 |
2020 | 年 | 05 | 月 | 18 | 日 |
2020 | 年 | 08 | 月 | 10 | 日 |
2020 | 年 | 11 | 月 | 09 | 日 |
日本語
英語
2020 | 年 | 07 | 月 | 03 | 日 |
2020 | 年 | 07 | 月 | 03 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000046807
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000046807
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |