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利用者名:
UMIN ID:

試験進捗状況 試験終了/Completed
UMIN試験ID UMIN000041300
受付番号 R000047160
科学的試験名
一般公開日(本登録希望日) 2020/08/04
最終更新日 2020/08/03

※ 本ページ収載の情報は、臨床試験に関する情報公開を目的として、UMINが開設しているUMIN臨床試験登録システムに提供された臨床試験情報です。
※ 特定の医薬品や治療法等については、医療関係者や一般の方に向けて広告することは目的としていません。


基本情報/Basic information
一般向け試験名/Public title
Effects of rational emotive behaviour occupational intervention on the perceptions of work value and ethical practices among primary school teachers in Nigeria
一般向け試験名略称/Acronym
Rational emotive behaviour occupational intervention for work value and ethical practices
科学的試験名/Scientific Title
Effects of rational emotive behaviour occupational intervention on the perceptions of work value and ethical practices among primary school teachers in Nigeria
科学的試験名略称/Scientific Title:Acronym
Rational emotive behaviour occupational intervention for work value and ethical practices
試験実施地域/Region
アフリカ/Africa

対象疾患/Condition
対象疾患名/Condition
perceptions of work value and ethical practices
疾患区分1/Classification by specialty
該当せず/Not applicable 成人/Adult
疾患区分2/Classification by malignancy 悪性腫瘍以外/Others
ゲノム情報の取扱い/Genomic information いいえ/NO

目的/Objectives
目的1/Narrative objectives1
This study examined the effect of rational emotive occupational intervention on the perceptions of work value and ethical practices among primary school teachers in Nigeria
目的2/Basic objectives2 有効性/Efficacy
目的2 -その他詳細/Basic objectives -Others

試験の性質1/Trial characteristics_1 検証的/Confirmatory
試験の性質2/Trial characteristics_2 その他/Others
試験のフェーズ/Developmental phase 該当せず/Not applicable

評価/Assessment
主要アウトカム評価項目/Primary outcomes
Organizational Values Scale (OVS) Time 1, Time 2 and Time 3
副次アウトカム評価項目/Key secondary outcomes


基本事項/Base
試験の種類/Study type 介入/Interventional

試験デザイン/Study design
基本デザイン/Basic design 並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomization ランダム化/Randomized
ランダム化の単位/Randomization unit 集団/Cluster
ブラインド化/Blinding 二重盲検/Double blind -all involved are blinded
コントロール/Control 無治療対照/No treatment
層別化/Stratification はい/YES
動的割付/Dynamic allocation
試験実施施設の考慮/Institution consideration
ブロック化/Blocking
割付コードを知る方法/Concealment

介入/Intervention
群数/No. of arms 2
介入の目的/Purpose of intervention 教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
介入の種類/Type of intervention
その他/Other
介入1/Interventions/Control_1
Participants received rational emotive behavioural Coaching (REBC) consisted of 12 sessions with 60minutes per session.
介入2/Interventions/Control_2
Participants in control group did not receive immediately with their counterparts in active group.
介入3/Interventions/Control_3

介入4/Interventions/Control_4

介入5/Interventions/Control_5

介入6/Interventions/Control_6

介入7/Interventions/Control_7

介入8/Interventions/Control_8

介入9/Interventions/Control_9

介入10/Interventions/Control_10


適格性/Eligibility
年齢(下限)/Age-lower limit
30 歳/years-old 以上/<=
年齢(上限)/Age-upper limit
58 歳/years-old 以下/>=
性別/Gender 男女両方/Male and Female
選択基準/Key inclusion criteria
1. Having recorded query in the staff file
2. Willing to participate in the study
3. Fighting with other teachers
除外基準/Key exclusion criteria
Teachers who did not meet up with set inclusion criteria were excluded from the study
目標参加者数/Target sample size 148

責任研究者/Research contact person
責任研究者/Name of lead principal investigator

ミドルネーム

Godwin
ミドルネーム C.
Abiogu
所属組織/Organization
University of Nigeria
所属部署/Division name
Department of Educational Foundations
郵便番号/Zip code 410001
住所/Address
Department of Educational Foundations (Philosophy Unit), Room 203, Faculty of Education, University of Nigeria, Nsukka
電話/TEL +2347066725165
Email/Email moses.ede@unn.edu.ng

試験問い合わせ窓口/Public contact
試験問い合わせ窓口担当者/Name of contact person

ミドルネーム

Moses
ミドルネーム Onyemaechi
Ede
組織名/Organization
University of Nigeria, Nsukka
部署名/Division name
Department of Educational Foundations
郵便番号/Zip code 410001
住所/Address
Department of Educational Foundations (Guidance and Counselling Unit), Room 203, Faculty of Educatio
電話/TEL +2347066725165
試験のホームページURL/Homepage URL
Email/Email moses.ede@unn.edu.ng

実施責任組織/Sponsor
機関名/Institute その他 University of Nigeria
機関名/Institute
(機関選択不可の場合)

部署名/Department

研究費提供組織/Funding Source
機関名/Organization その他 Self Funding
機関名/Organization
(機関選択不可の場合)

組織名/Division
組織の区分/Category of Funding Organization その他/Other
研究費拠出国/Nationality of Funding Organization


その他の関連組織/Other related organizations
共同実施組織/Co-sponsor

その他の研究費提供組織/Name of secondary funder(s)


IRB等連絡先(公開)/IRB Contact (For public release)
組織名/Organization
University of Nigeria
住所/Address
Faculty of Education, University of Nigeria
電話/Tel +2348137258914
Email/Email chiedu.eseadi@unn.edu.ng

他機関から発行された試験ID/Secondary IDs
他機関から発行された試験ID/Secondary IDs いいえ/NO
試験ID1/Study ID_1
ID発行機関1/Org. issuing International ID_1

試験ID2/Study ID_2
ID発行機関2/Org. issuing International ID_2

治験届/IND to MHLW

試験実施施設/Institutions
試験実施施設名称/Institutions

その他の管理情報/Other administrative information
一般公開日(本登録希望日)/Date of disclosure of the study information
2020 08 04

関連情報/Related information
プロトコル掲載URL/URL releasing protocol Not applicable
試験結果の公開状況/Publication of results 未公表/Unpublished

結果/Result
結果掲載URL/URL related to results and publications Not applicable
組み入れ参加者数/Number of participants that the trial has enrolled 148
主な結果/Results
1. The result showed that rational emotive behavioural occupational intervention was significant in the work values of primary school teachers in Nigeria 
2. Rational emotive behavioural occupational intervention was significant in the ethical sensitivity of primary school teachers in Nigerian 
3. It was also found the rational emotive behavioural occupational intervention has long-term significant effects on work value and ethical practices among primary school teachers in Nigeria  
主な結果入力日/Results date posted
2020 08 03
結果掲載遅延/Results Delayed
結果遅延理由/Results Delay Reason

最初の試験結果の出版日/Date of the first journal publication of results
参加者背景/Baseline Characteristics
Poor work value orientation 
Negative perception of work value 
Negative perception of work ethical practice
参加者の流れ/Participant flow
Not Applicable
有害事象/Adverse events
There were no adverse events during the treatment
評価項目/Outcome measures
Organisational Value Scale
個別症例データ共有計画/Plan to share IPD

個別症例データ共有計画の詳細/IPD sharing Plan description


試験進捗状況/Progress
試験進捗状況/Recruitment status 試験終了/Completed
プロトコル確定日/Date of protocol fixation
2017 08 19
倫理委員会による承認日/Date of IRB
2017 08 22
登録・組入れ開始(予定)日/Anticipated trial start date
2017 09 08
フォロー終了(予定)日/Last follow-up date
2018 08 08
入力終了(予定)日/Date of closure to data entry
2018 12 06
データ固定(予定)日/Date trial data considered complete
2019 02 12
解析終了(予定)日/Date analysis concluded
2019 03 13

その他/Other
その他関連情報/Other related information


管理情報/Management information
登録日時/Registered date
2020 08 03
最終更新日/Last modified on
2020 08 03


閲覧ページへのリンク/Link to view the page
URL(日本語) https://upload.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000047160
URL(英語) https://upload.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000047160

研究計画書
登録日時 ファイル名

研究症例データ仕様書
登録日時 ファイル名

研究症例データ
登録日時 ファイル名


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