UMIN試験ID | UMIN000041300 |
---|---|
受付番号 | R000047160 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2020/08/04 |
最終更新日 | 2020/08/03 19:50:59 |
日本語
英語
Effects of rational emotive behaviour occupational intervention on the perceptions of work value and ethical practices among primary school teachers in Nigeria
日本語
英語
Rational emotive behaviour occupational intervention for work value and ethical practices
日本語
英語
Effects of rational emotive behaviour occupational intervention on the perceptions of work value and ethical practices among primary school teachers in Nigeria
日本語
英語
Rational emotive behaviour occupational intervention for work value and ethical practices
アフリカ/Africa |
日本語
英語
perceptions of work value and ethical practices
該当せず/Not applicable | 成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
This study examined the effect of rational emotive occupational intervention on the perceptions of work value and ethical practices among primary school teachers in Nigeria
有効性/Efficacy
日本語
英語
検証的/Confirmatory
その他/Others
該当せず/Not applicable
日本語
英語
Organizational Values Scale (OVS) Time 1, Time 2 and Time 3
日本語
英語
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
集団/Cluster
二重盲検/Double blind -all involved are blinded
無治療対照/No treatment
はい/YES
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
英語
Participants received rational emotive behavioural Coaching (REBC) consisted of 12 sessions with 60minutes per session.
日本語
英語
Participants in control group did not receive immediately with their counterparts in active group.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
30 | 歳/years-old | 以上/<= |
58 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
英語
1. Having recorded query in the staff file
2. Willing to participate in the study
3. Fighting with other teachers
日本語
英語
Teachers who did not meet up with set inclusion criteria were excluded from the study
148
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Godwin |
ミドルネーム | C. |
姓 | Abiogu |
日本語
英語
University of Nigeria
日本語
英語
Department of Educational Foundations
410001
日本語
英語
Department of Educational Foundations (Philosophy Unit), Room 203, Faculty of Education, University of Nigeria, Nsukka
+2347066725165
moses.ede@unn.edu.ng
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Moses |
ミドルネーム | Onyemaechi |
姓 | Ede |
日本語
英語
University of Nigeria, Nsukka
日本語
英語
Department of Educational Foundations
410001
日本語
英語
Department of Educational Foundations (Guidance and Counselling Unit), Room 203, Faculty of Educatio
+2347066725165
moses.ede@unn.edu.ng
日本語
その他
英語
University of Nigeria
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
Self Funding
日本語
日本語
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
University of Nigeria
日本語
英語
Faculty of Education, University of Nigeria
+2348137258914
chiedu.eseadi@unn.edu.ng
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2020 | 年 | 08 | 月 | 04 | 日 |
Not applicable
未公表/Unpublished
Not applicable
148
日本語
英語
1. The result showed that rational emotive behavioural occupational intervention was significant in the work values of primary school teachers in Nigeria
2. Rational emotive behavioural occupational intervention was significant in the ethical sensitivity of primary school teachers in Nigerian
3. It was also found the rational emotive behavioural occupational intervention has long-term significant effects on work value and ethical practices among primary school teachers in Nigeria
2020 | 年 | 08 | 月 | 03 | 日 |
日本語
英語
日本語
英語
Poor work value orientation
Negative perception of work value
Negative perception of work ethical practice
日本語
英語
Not Applicable
日本語
英語
There were no adverse events during the treatment
日本語
英語
Organisational Value Scale
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2017 | 年 | 08 | 月 | 19 | 日 |
2017 | 年 | 08 | 月 | 22 | 日 |
2017 | 年 | 09 | 月 | 08 | 日 |
2018 | 年 | 08 | 月 | 08 | 日 |
2018 | 年 | 12 | 月 | 06 | 日 |
2019 | 年 | 02 | 月 | 12 | 日 |
2019 | 年 | 03 | 月 | 13 | 日 |
日本語
英語
2020 | 年 | 08 | 月 | 03 | 日 |
2020 | 年 | 08 | 月 | 03 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000047160
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000047160
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |