UMIN試験ID | UMIN000043436 |
---|---|
受付番号 | R000049526 |
科学的試験名 | ペアレント・トレーニング保育士版の効果と普及に関する研究 |
一般公開日(本登録希望日) | 2021/02/25 |
最終更新日 | 2024/03/11 11:41:14 |
日本語
ペアレント・トレーニング保育士版の効果と普及に関する研究
英語
Studies on effectiveness and prevalence of Parent Training for nursery teacher
日本語
ペアレント・トレーニング保育士版の効果と普及に関する研究
英語
Studies on effectiveness and prevalence of Parent Training for nursery teacher
日本語
ペアレント・トレーニング保育士版の効果と普及に関する研究
英語
Studies on effectiveness and prevalence of Parent Training for nursery teacher
日本語
ペアレント・トレーニング保育士版の効果と普及に関する研究
英語
Studies on effectiveness and prevalence of Parent Training for nursery teacher
日本/Japan |
日本語
発達障害
英語
Children with developmental special needs
消化器内科学(肝・胆・膵)/Hepato-biliary-pancreatic medicine | 小児/Child |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
本研究の目的は、保育士が実施するペアレント・トレーニング保育士版(ティーチャー・トレーニング)でも、作業療法士と同様の結果が出せるか検討することである
英語
The purpose of this study is considering whether the same outcome of teacher training by nursery as Occupational Therapist.
安全性/Safety
日本語
英語
日本語
ティーチャー・トレーニング実施1か月前、実施直前、実施直後、終了1か月後に、参加者が
「子どもの行動チェックリスト(C-TRF)」を記入する。
英語
The participants of teacher training complete the Caregiver-Teacher Report Form(C-TRF) on one month prior, just before, right after and one month after.
日本語
英語
介入/Interventional
単群/Single arm
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
無対照/Uncontrolled
1
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
ティーチャー・トレーニング(1回60分、全10回を隔週)を用いて介入する。各回テーマに沿って学習し、参加者はホームワークを各園にて対象児に実施する。ホームワークの内容は、対象児の行動観察、スペシャルタイムの実施、プラスのほめ方の実施、達成しやすい指示を出すこと、トークン表づくりである
英語
We intervene the participants by the teacher training. 60minutes each session and all ten session every other week. The participants study the session theme, and do homework in the nursery school directed at the target child. The homework includes the observation to the target child, doing the special time, doing the praising, doing the instructions and making the token list.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
18 | ヶ月/months-old | 以上/<= |
65 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
対象児:診断名はなく特別な支援を受けていない子どものうち、保護者が本研究の参加に同意を得られた児とする
対象者(保育士):上記の対象児を担当する保育士で、ティーチャー・トレーニングに参加してその子供への対応の仕方について学びたいという意思があり、研究参加に同意が得られたもの
英語
The child has no diagnosis and no special supporting and his or her parent consent to this study.
The teacher of the target child, and will study the better communicate the child and consent to this study.
日本語
対象児:ホームワークの対象になることで精神的な負担が予想される児や、保護者から同意を得られない児は除外する。
対象者(保育士):ホームワークが課せられる、ホームワークを他の対象者の前で報告することを課せられると精神的疲労が予想されるもの、研究参加の同意が得られないものは除外する
英語
The child can take emotional strain by the homework and his or her parent does not consent to this study.
The teacher can take emotional strain by the homework and reporting in other teachers, does not consent to this study.
18
日本語
名 | はるか |
ミドルネーム | |
姓 | 十枝 |
英語
名 | Haruka |
ミドルネーム | Toeda |
姓 | Umemoto |
日本語
群馬大学
英語
Gunma University
日本語
大学院保健学研究科
英語
Graduate School of Health Sciences
371-8511
日本語
前橋市昭和町3-39-22
英語
3-39-22 Syowa-machi, Maebashi-City
027-220-8953
to.haruka@gunma-u.ac.jp
日本語
名 | はるか |
ミドルネーム | |
姓 | 十枝 |
英語
名 | Haruka |
ミドルネーム | Toeda |
姓 | Umemoto |
日本語
群馬大学
英語
Gunma University
日本語
大学院保健学研究科
英語
Graduate School of Health Sciences
371-8511
日本語
前橋市昭和町3-39-22
英語
3-39-22 Syowa-machi, Maebashi-City
027-220-8953
to.haruka@gunma-u.ac.jp
日本語
群馬大学
英語
Gunma University
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
科学技術振興機構
英語
Japan Science and Technology Agency
日本語
日本語
日本の官庁/Japanese Governmental office
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
群馬大学
英語
Gunma University
日本語
前橋市昭和町3-39-22
英語
3-39-22 Syowa-machi, Maebashi-City
027-220-8953
to.haruka@gunma-u.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2021 | 年 | 02 | 月 | 25 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
限定募集中/Enrolling by invitation
2021 | 年 | 02 | 月 | 25 | 日 |
2020 | 年 | 11 | 月 | 16 | 日 |
2021 | 年 | 02 | 月 | 25 | 日 |
2025 | 年 | 05 | 月 | 31 | 日 |
日本語
英語
2021 | 年 | 02 | 月 | 25 | 日 |
2024 | 年 | 03 | 月 | 11 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr/ctr_view.cgi?recptno=R000049526
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/ctr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000049526
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |