UMIN試験ID | UMIN000020568 |
---|---|
受付番号 | R000023747 |
科学的試験名 | 整理整頓が苦手な若年者を対象とした、RCTによる「片づけ・整理整頓」教室の効果の評価 |
一般公開日(本登録希望日) | 2016/01/16 |
最終更新日 | 2019/10/01 22:58:10 |
日本語
整理整頓が苦手な若年者を対象とした、RCTによる「片づけ・整理整頓」教室の効果の評価
英語
Effectiveness evaluation for organize classes targeting young people with mild disorganization by Open-label, Randomized Controlled Trial.
日本語
整理整頓教室の効果の検討
英語
Study for the effectiveness of organize class.
日本語
整理整頓が苦手な若年者を対象とした、RCTによる「片づけ・整理整頓」教室の効果の評価
英語
Effectiveness evaluation for organize classes targeting young people with mild disorganization by Open-label, Randomized Controlled Trial.
日本語
整理整頓教室の効果の検討
英語
Study for the effectiveness of organize class.
日本/Japan |
日本語
整理整頓が苦手な12歳以上55歳未満の者
英語
People age between 12 to 55 with mild disorganization
該当せず/Not applicable | 成人/Adult |
小児/Child |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
整理整頓教室の効果測定
英語
Evaluation for effectiveness of organize class
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
介入後6か月後の居室乱雑状態によるストレス[Saving Inventory-Revised日本語版]
英語
The stress caused by messy state of her rooms at 6 months after class (Japanese version of the Saving Inventory-Revised).
日本語
介入後1,3か月後の居室乱雑状態によるストレス[Saving Inventory-Revised日本語版]等
英語
The stress caused by messy state of her rooms at1,3 months after class (Japanese version of the Saving Inventory-Revised),etc.
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
個別/Individual
オープン/Open -no one is blinded
実薬・標準治療対照/Active
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
行動・習慣/Behavior,custom | その他/Other |
日本語
整理整頓教室(4回)、専門家による整理整頓作業(1回)
英語
Four consecutive classes to learn how to get organized and one time organize service offered by professional organizers
日本語
専門家による整理整頓作業(1回)
英語
One time organize service offered by professional organizers only
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
12 | 歳/years-old | 以上/<= |
55 | 歳/years-old | 未満/> |
男女両方/Male and Female
日本語
1 整理整頓が苦手な者
2 Saving Inventory Revised が30点以上の者
3 Clutter Image Rating の合計が4点以上の者
4 自室の整理整頓を自分で行う者
5 転居や自室の大規模改修の予定がない者
6 整理整頓教室へ3回以上出席可能で、専門家による整理整頓作業を受けることができる者
7 自室の整理整頓状況への改善意欲のある者
8 指定した時期に自室の状況データを送付可能な者
9 本人、同居人、保護者(未成年者の場合)の同意が得られる者
英語
1 People who are not good at keeping their room tidy
2 People who are scored over 30 points on the SIR
3 People who are scored over 4 points on the total CIR
4 People who are able to organize their rooms themselves
5 People who have no plan of moving or renovation
6 People who can attend organize class more than three times and are willing to accept professional organize service.
7 People who are motivated to get organized
8 People who can send their reports back regularly
9 People who can get consent from parents or guardian
日本語
1 自室の整理整頓作業を行えない者
例)・病気、障害により
・該当住居で生活をしていない
・もはや自らの力では整理整頓作業ができないほど部屋の状態が乱雑な時
2 整理整頓教室参加時に他のメンバーに迷惑行為を行う者、参加ルールを守れない者
3 研究協力が不可能な者
4 病気、障害により医師が研究参加が不適当と判断した者
5 その他、研究責任者(分担者)が対象者として不適当と判断した者
英語
1 Those with disorganization due to mental disease or physical handicap.
Those with hoarding disorder
Those who don't live in the room.
2 Those who are incorporative or who do not follow the rules in the classes.
3 Those who don't turn in their reports
4 Those who was judged to be inappropriate as a subject by doctor in charge
5 Those who are considered to be inappropriate for the research.
60
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 麻生保子 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Aso Yasuko |
日本語
つくば国際大学
英語
Tsukuba International University
日本語
保健医療学部
英語
Department of Nursing, Faculty of Health Sciences
日本語
茨城県土浦市真鍋6-8-33
英語
6-8-33 Manabe, Tsuchiura, Ibaraki
029-883-6003
y-asou@tius.ac.jp
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 麻生保子 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Aso Yasuko |
日本語
つくば国際大学
英語
Tsukuba International University
日本語
保健医療学部
英語
Department of Nursing, Faculty of Health Sciences
日本語
茨城県土浦市真鍋6-8-33
英語
6-8-33 Manabe, Tsuchiura, Ibaraki
029-883-6003
y-asou@tius.ac.jp
日本語
つくば国際大学
英語
Tsukuba International University
日本語
つくば国際大学
日本語
保健医療学部
日本語
英語
日本語
文部科学省
英語
The Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology
日本語
文部科学省
日本語
日本の官庁/Japanese Governmental office
日本語
英語
日本語
帝京大学公衆衛生学研究科
英語
Teikyo University Graduate School of Public Health
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
帝京大学
2016 | 年 | 01 | 月 | 16 | 日 |
中間解析等の途中公開/Partially published
61
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2015 | 年 | 11 | 月 | 25 | 日 |
2016 | 年 | 01 | 月 | 16 | 日 |
日本語
英語
2016 | 年 | 01 | 月 | 14 | 日 |
2019 | 年 | 10 | 月 | 01 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000023747
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000023747
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |