UMIN試験ID | UMIN000021858 |
---|---|
受付番号 | R000024809 |
科学的試験名 | 自慈心の向上がマインドワンダリングの生起頻度とその後の気分に及ぼす影響 |
一般公開日(本登録希望日) | 2016/04/15 |
最終更新日 | 2016/04/10 18:31:23 |
日本語
自慈心の向上がマインドワンダリングの生起頻度とその後の気分に及ぼす影響
英語
Influence the improvement of self-compassion is on the occurrence frequency and subsequent mood of mind wandering.
日本語
自慈心の向上がマインドワンダリングの生起頻度とその後の気分に及ぼす影響
英語
Influence the improvement of self-compassion is on the occurrence frequency and subsequent mood of mind wandering.
日本語
自慈心の向上がマインドワンダリングの生起頻度とその後の気分に及ぼす影響
英語
Influence the improvement of self-compassion is on the occurrence frequency and subsequent mood of mind wandering.
日本語
自慈心の向上がマインドワンダリングの生起頻度とその後の気分に及ぼす影響
英語
Influence the improvement of self-compassion is on the occurrence frequency and subsequent mood of mind wandering.
日本/Japan |
日本語
マインドワンダリング
英語
Mind-wandering
成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
自慈心を涵養するための介入プログラムが,マインドワンダリングの生起頻度,マインドワンダリング生起後の気分に及ぼす影響を検討する。
英語
Intervention programs in order to recharge self-compassion is, to examine the effect of the occurrence frequency of Mind-wandering, the mood after the mind-wandering occurrence.
有効性/Efficacy
日本語
英語
検証的/Confirmatory
実務的/Pragmatic
第Ⅲ相/Phase III
日本語
マインドワンダリングの内容,マインドワンダリング生起時の気分,質問紙(自慈心,マインドフルネス,抑うつ症状,不安症状,気分評定)
英語
The contents of the mind wandering , the mood at the time of mind wandering occurrence , questionnaire (own benevolence , mindfulness , depressive symptoms , anxiety symptoms , mood rating )
日本語
英語
介入/Interventional
単群/Single arm
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
群内/Self control
1
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
個々の被験者に対する介入の期間は4週間であり,介入の前後に1週間ずつの経験サンプリングを収集する期間を設ける。郡内の介入前のサンプリングと介入後のサンプリングを比較する。
介入は,1回70分程度の集団セッションを1週間ごとに合計4回行う予定であり,実験者の指導の下,実験対象者にワークを行ってもらう。第一回目は,マインドワンダリングをしていた自分に気づくこと,その中で自身の感情や思考,身体感覚に気づくためのワークを行う。第二回目は,過去の失敗体験をグループの皆さんと共有してもらい,誰もが悩み,失敗体験を有していることを共有する。第三回目は,自分自身に優しい言葉かけの手紙を書くワークを行う。第四回目は,これまでの復習と総括を行う。プログラム効果を高めるため,実験対象者に対して,プログラム期間中にホームワークを課す。
サンプリングでは,現在遂行中の課題,マインドワンダリングの内容,現在の気分について尋ね,インターネット上で作成・回答が可能なアンケートを用いる。
英語
Perform in the self control. The period of intervention for individual subjects is four weeks, providing a period of time to collect the experience sampling of one week before and after the intervention. To compare the sampling after sampling and the intervention of the pre-intervention in the self control.
Intervention, is scheduled to perform a total of four times the population session of about 70 minutes once per week, under the guidance of the experimenter, get carried out the work to the experimental subject. First round, it notice to myself that was the mind wandering, do their own feelings and thoughts, the work for which notice body sensation in it. The second time is asked to share a past of failed experience with a group of everyone, everyone to share that it has trouble, a failure experience. The third round is, do the work of writing a letter of the kind words over to yourself. The fourth round is carried out a review and summary of the past. To enhance the program effect, with respect to the experimental subject, impose a home work during the program period.
In the sampling, it is an object of the present during the performance, the contents of the mind wandering, asked about the current mood, using a questionnaire that can be created and answer on the Internet.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
18 | 歳/years-old | 以上/<= |
30 | 歳/years-old | 未満/> |
男女両方/Male and Female
日本語
大学の講義にて実験参加の募集を募り,実験参加の同意が得られた健常な大学生。
英語
Recruit recruitment of the experimental participation in university lectures, a healthy college student consent was obtained of the experimental participation.
日本語
実験開始以前に心理療法を受け,特定の診断名を与えられたことがある者,実験開始以前に極度に落ち込む出来事や対人関係でのトラブルがあった者。
英語
He received psychotherapy before commencement of the experiment, specific and there is a person that was given a diagnosis, a person who has had trouble in extremely depressed events and interpersonal relationships to the start of the experiment before.
20
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 伊藤義徳 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Yoshinori Ito |
日本語
琉球大学
英語
Faculity of Education and Graduate School of Education, University of The Ryukyus
日本語
教育学部
英語
Faculity of Education and Graduate School of Education, University of The Ryukyus
日本語
沖縄県中頭郡西原町千原1番地
英語
Senbaru 1banchi Nishihara-cho Nakagami-gun Okinawa Japan
098-895-8423
satsukiyama098@gmail.com
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 﨑山さつき |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Satsuki Sakiyama |
日本語
琉球大学
英語
Faculity of Education and Graduate School of Education, University of The Ryukyus
日本語
教育学部生涯教育課程心理臨床科学コース
英語
Faculity of Education and Graduate School of Education, University of The Ryukyus
日本語
沖縄県中頭郡西原町千原1番地
英語
Senbaru 1banchi Nishihara-cho Nakagami-gun Okinawa Japan
090-8291-8246
satsukiyama098@gmail.com
日本語
琉球大学
英語
University of Ryukyu
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
無し
英語
JAPAN SOCIETY FOR THE PROMOTION OF SCIENCE
日本語
日本学術振興会
日本語
科学研究費助成事業
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
琉球大学教育学部(沖縄県)
2016 | 年 | 04 | 月 | 15 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2015 | 年 | 10 | 月 | 25 | 日 |
2015 | 年 | 12 | 月 | 01 | 日 |
2016 | 年 | 01 | 月 | 29 | 日 |
2016 | 年 | 01 | 月 | 31 | 日 |
2016 | 年 | 02 | 月 | 01 | 日 |
2016 | 年 | 03 | 月 | 01 | 日 |
日本語
英語
2016 | 年 | 04 | 月 | 10 | 日 |
2016 | 年 | 04 | 月 | 10 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000024809
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000024809
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |