UMIN試験ID | UMIN000023500 |
---|---|
受付番号 | R000026920 |
科学的試験名 | 保健師の家族支援におけるeラーニングの研究 |
一般公開日(本登録希望日) | 2016/08/08 |
最終更新日 | 2018/02/05 20:26:51 |
日本語
保健師の家族支援におけるeラーニングの研究
英語
E-learning in the family nursing of public health nurse
日本語
保健師の家族支援におけるeラーニングの研究
英語
E-learning in the family nursing of public health nurse
日本語
保健師の家族支援におけるeラーニングの研究
英語
E-learning in the family nursing of public health nurse
日本語
保健師の家族支援におけるeラーニングの研究
英語
E-learning in the family nursing of public health nurse
日本/Japan |
日本語
アルコール依存症
英語
Alcoholism
看護学/Nursing |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
本研究の目的は、保健師の現任教育としてのeラーニングによる学習の実態と課題を明らかにすることである。
英語
The objective of this research was to clarify the current status and challenges of e-Learning-based study in current public health nurse training.
有効性/Efficacy
日本語
英語
探索的/Exploratory
日本語
家族看護をeラーニングで学ぶ有効性
英語
The effectiveness to learn family nursing by e-learning
日本語
英語
介入/Interventional
単群/Single arm
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
無対照/Uncontrolled
いいえ/NO
いいえ/NO
1
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
期間3週間
英語
period three week
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
22 | 歳/years-old | 以上/<= |
60 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
同意した個人
英語
agreement person
日本語
同意しなかった個人
英語
non agreement person
20
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 中谷久恵 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Hisae Nakatani |
日本語
広島大学
英語
Hiroshima University
日本語
医歯薬保健学研究院
英語
Institute of Biomedical & Health Sciences
日本語
広島市南区霞1丁目2-3
英語
1-2-3 Kasumi, Minami-Ku, Hiroshima
082-257-5390
hinakata@hiroshima-u.ac.jp
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 中谷久恵 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Hisae Nakatani |
日本語
広島大学
英語
Hiroshima University
日本語
医歯薬保健学研究院
英語
Institute of Biomedical & Health Sciences
日本語
広島市南区霞1丁目2-3
英語
1-2-3 Kasumi, Minami-Ku, Hiroshima
082-257-5390
hinakata@hiroshima-u.ac.jp
日本語
その他
英語
Hiroshima University
日本語
広島大学
日本語
日本語
英語
日本語
文部科学省
英語
This work was supported by JSPS KAKENHI Grant Number JP25463628.
日本語
日本学術振興会
日本語
日本の官庁/Japanese Governmental office
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2016 | 年 | 08 | 月 | 08 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
Attempt of e-Learning to Study Family Assessment for Public Health Nurse
Purpose: A tutorial website was created and an e-Learning pilot study was carried out in order to improve the family assessment capabilities of public health nurses. The objective of this research was to clarify the current status and challenges of e-Learning-based study in current public health nurse training.
Method: The target participants were 10 anonymous public health nurses who voluntarily agreed to take part in e-Learning. The participants watched case study videos, and then responded to six contents based on that video. The period of study was 35 days. The participants used a username and password to access the cloud-based web service.
Result: Of the 10 registered participants, three did not take part. The seven that did take part were public health nurses with between 1 and 19 years of experience. On average, they had 4.6 years of experience and were 29.4 years old. Four participants viewed two videos, two participants viewed five videos, and one participant viewed six videos. The videos were accessed 30 times at an average of 4.3 times per person. 33% of the time, the access period was between 9PM to 12AM.
Conclusion: Nurses with less experience were more interested in e-Learning, and the content was accessed more at night than during the day. One of the challenges is thought to be the burden of completing all six videos within five weeks.
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2016 | 年 | 07 | 月 | 05 | 日 |
2016 | 年 | 08 | 月 | 05 | 日 |
2016 | 年 | 10 | 月 | 01 | 日 |
2016 | 年 | 10 | 月 | 01 | 日 |
2016 | 年 | 10 | 月 | 01 | 日 |
2018 | 年 | 02 | 月 | 01 | 日 |
日本語
英語
2016 | 年 | 08 | 月 | 05 | 日 |
2018 | 年 | 02 | 月 | 05 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000026920
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000026920
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |