UMIN試験ID | UMIN000025851 |
---|---|
受付番号 | R000029727 |
科学的試験名 | サイコロジカルファーストエイド学校版に基づく研修効果検証のための研究 |
一般公開日(本登録希望日) | 2017/01/26 |
最終更新日 | 2018/07/28 12:42:47 |
日本語
サイコロジカルファーストエイド学校版に基づく研修効果検証のための研究
英語
Efficacy of the seminar of capacity development based on Psychological First Aid for Schools
日本語
サイコロジカルファーストエイド学校版の効果検証
英語
Efficacy of Psychological First Aid for Schools
日本語
サイコロジカルファーストエイド学校版に基づく研修効果検証のための研究
英語
Efficacy of the seminar of capacity development based on Psychological First Aid for Schools
日本語
サイコロジカルファーストエイド学校版の効果検証
英語
Efficacy of Psychological First Aid for Schools
日本/Japan |
日本語
該当しない
英語
Not Applicable
成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
サイコロジカルファーストエイド学校版1日研修を受けることで、生徒のこころためのケアの対応能力が向上するか否かを明らかにする
英語
The purpose of this study is to determine whether one day psychological first aid for schools seminar improves educational personnel's ability to take mental care of students.
有効性/Efficacy
日本語
英語
検証的/Confirmatory
実務的/Pragmatic
該当せず/Not applicable
日本語
サイコロジカルファーストエイド学校版で示されている望ましい8つの活動の頻度
研修直前と研修1月後で評価
英語
Frequency of eight core actions described in Psychological First aid field operation manual.
Assessment will be done before the seminar and 1 month after the seminar.
日本語
1.教職員の生徒の心のケアについての主観的な自信
2.教職員のストレス反応(K-6で測定)
英語
1.Self confidence of taking mental care for students among educational personnel.
2.Psychological stress reaction among educational personnel measured by K-6.
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
個別/Individual
二重盲検/Double blind -all involved are blinded
無治療対照/No treatment
いいえ/NO
いいえ/NO
施設を考慮していない/Institution is not considered as adjustment factor.
いいえ/NO
中央登録/Central registration
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
サイコロジカルファーストエイド学校版の1日研修(6時間)
英語
One day seminar of Psychological First Aid for Schools, which will last 6 hours.
日本語
待機
英語
waiting list
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
18 | 歳/years-old | 以上/<= |
適用なし/Not applicable |
男女両方/Male and Female
日本語
小中高等学校に常勤的に勤務する教職員
英語
Educational personnel who works for primary, secondary, and high school 5 days a week.
日本語
登録後、研修に参加しなかったものは除外する
英語
those who do not participated in the seminar after registration
130
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 田中英三郎 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Eizaburo Tanaka |
日本語
兵庫県こころのケアセンター
英語
Hyogo Institute for Traumatic Stress
日本語
第一研究部
英語
Laboratory 1
日本語
神戸市中央区脇浜海岸通1-3-2
英語
1-3-2, Wakinohama-kaigandori, Chuo-ku, Kobe
0782003010
Eizaburo_Tanaka@j-hits.org
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 田中英三郎 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Eizaburo Tanaka |
日本語
兵庫県こころのケアセンター
英語
Hyogo Institute for Traumatic Stress
日本語
第一研究部
英語
Laboratory 1
日本語
神戸市中央区脇浜海岸通1-3-2
英語
1-3-2, Wakinohama-kaigandori, Chuo-ku, Kobe
0782003010
Eizaburo_Tanaka@j-hits.org
日本語
その他
英語
Hyogo Institute for Traumatic Stress
日本語
兵庫県こころのケアセンター
日本語
第一研究部
日本語
英語
日本語
科学技術振興機構
英語
Grant-in-Aid for Scientific Research
日本語
日本語
財団/Non profit foundation
日本語
日本
英語
Japan
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
兵庫県こころのケアセンター
2017 | 年 | 01 | 月 | 26 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2016 | 年 | 12 | 月 | 01 | 日 |
2017 | 年 | 01 | 月 | 20 | 日 |
2018 | 年 | 03 | 月 | 31 | 日 |
2018 | 年 | 05 | 月 | 01 | 日 |
2018 | 年 | 05 | 月 | 01 | 日 |
日本語
英語
2017 | 年 | 01 | 月 | 26 | 日 |
2018 | 年 | 07 | 月 | 28 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000029727
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000029727
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |