UMIN試験ID | UMIN000026055 |
---|---|
受付番号 | R000029907 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2017/02/11 |
最終更新日 | 2017/02/08 16:41:50 |
日本語
英語
Teacher-led Healthy Lifestyle Program for adolescents living in day-school hostels in Malaysia by using the "Healthy Eating and Be Active among Teens" (HEBAT) modules
日本語
英語
Healthy Lifestyle Program for adolescents living in day-school hostels in Malaysia
日本語
英語
Teacher-led Healthy Lifestyle Program for adolescents living in day-school hostels in Malaysia by using the "Healthy Eating and Be Active among Teens" (HEBAT) modules
日本語
英語
Healthy Lifestyle Program for adolescents living in day-school hostels in Malaysia
アジア(日本以外)/Asia(except Japan) |
日本語
英語
Healthy eating, Active lifestyle, Healthy body weight
小児/Child |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
To promote healthy lifestyle (healthy eating and active lifestyle) among Malaysian adolescents living in day-school hostels
その他/Others
日本語
英語
To evaluate the effectiveness of the "Healthy Lifestyle Program" among adolescents by determining the difference in:
- Body composition (BMI-for-age, waist circumference, body fat percentage)
- Knowledge, attitude and practice of healthy lifestyle
- Eating behaviors
- Physical Activity
- Body image
- Psychological well-being
- Health related quality of life
before and after the intervention program
日本語
英語
Changes in:
- Body composition (BMI-for-age, waist circumference, body fat percentage)
- Knowledge, attitude and practice of healthy lifestyle
before and after the intervention program
日本語
英語
Changes in:
- Eating behaviors
- Physical Activity
- Body image
- Psychological well-being
- Health related quality of life
before and after the intervention program
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
集団/Cluster
オープン/Open -no one is blinded
無治療対照/No treatment
2
予防・検診・検査/Prevention
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
英語
In intervention group, teachers were trained to use the HEBAT modules to educate the students in practicing healthy lifestyle. The HEBAT modules focused on healthy eating and active living that are the important components in energy balance. The intervention is divided to 2 phases, with 4 intervention topics in Phase 1 and 6 intervention topicsin Phase 2.
日本語
英語
In the control group, no intervention is given to both teachers and students. Students received standard physical education at schools. They will receive the education materials from the Healthy Lifestyle Program after the intervention is completed.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
13 | 歳/years-old | 以上/<= |
13 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
英語
Form 1 adolescents who are living in day-school hostels
日本語
英語
Adolescent who are physically disabled and have learning disability
4277
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Chin Yit Siew |
日本語
英語
Universiti Putra Malaysia
日本語
英語
Department of Nutrition and Dietetics, Faculty of Medicine and Health Sciences
日本語
英語
Universiti Putra Malaysia, 43400 UPM Serdang, Selangor, Malaysia
+60389472680
chinys@upm.edu.my
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Chin Yit Siew |
日本語
英語
Universiti Putra Malaysia
日本語
英語
Department of Nutrition and Dietetics, Faculty of Medicine and Health Sciences
日本語
英語
Universiti Putra Malaysia, 43400 UPM Serdang, Selangor, Malaysia
+60389472680
chinys@upm.edu.my
日本語
その他
英語
Nestle Products Pte Ltd under Nestle Healthy Kids project
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
Nestle Products Pte Ltd under Nestle Healthy Kids project
日本語
日本語
その他/Other
日本語
英語
Malaysia
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2017 | 年 | 02 | 月 | 11 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2012 | 年 | 01 | 月 | 01 | 日 |
2012 | 年 | 08 | 月 | 01 | 日 |
日本語
英語
2017 | 年 | 02 | 月 | 08 | 日 |
2017 | 年 | 02 | 月 | 08 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000029907
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000029907
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |