UMIN試験ID | UMIN000028792 |
---|---|
受付番号 | R000032950 |
科学的試験名 | 医学教育と研究指導に活かすコーチング研修における参加者のスキル自己評価の前後比較と習得度に影響する要因の検討 |
一般公開日(本登録希望日) | 2017/08/31 |
最終更新日 | 2021/02/24 17:47:50 |
日本語
医学教育と研究指導に活かすコーチング研修における参加者のスキル自己評価の前後比較と習得度に影響する要因の検討
英語
Comparison self-evaluated coaching skills before and after faculty development for medical education and research mentoring and identification of factors influencing improvement of coaching skills.
日本語
医学教育と研究指導に活かすコーチング研修における参加者のスキル自己評価の前後比較と習得度に影響する要因の検討
英語
Comparison self-evaluated coaching skills before and after faculty development in medical education and research mentoring and identification of factors influencing improvement of coaching skills.
日本語
医学教育と研究指導に活かすコーチング研修における参加者のスキル自己評価の前後比較と習得度に影響する要因の検討
英語
Comparison self-evaluated coaching skills before and after faculty development for medical education and research mentoring and identification of factors influencing improvement of coaching skills.
日本語
医学教育と研究指導に活かすコーチング研修における参加者のスキル自己評価の前後比較と習得度に影響する要因の検討
英語
Comparison self-evaluated coaching skills before and after faculty development in medical education and research mentoring and identification of factors influencing improvement of coaching skills.
日本/Japan |
日本語
東北大学医学部の教員
英語
Faculty members of Tohoku University School of Medicine
成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
研修の前後における教員のコーチングスキルの変化を明らかにすること
英語
To clarify changes in faculty's coaching skills before and after training.
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
コミュニケーションスキル自己評価総スコア
英語
Total score of self-evaluated communication skills assessment
日本語
英語
観察/Observational
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
24 | 歳/years-old | 以上/<= |
60 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
東北大学医学部教員で2009年~2013年、2015年、2016年にFDのコーチング研修に参加した人
英語
Faculty members of Tohoku Universitiy School of Medicine who participated in FD to learn coaching skilss from 2009 to 2013, 2015 and 2016
日本語
事後アンケート調査もしくはスキル自己評価調査に回答しなかった人
英語
Those who did not respond to questionnaires or self-evaluated communication skills assessment
161
日本語
名 | 紳一 |
ミドルネーム | |
姓 | 出江 |
英語
名 | Shinich |
ミドルネーム | |
姓 | Izumi |
日本語
東北大学大学院医工学研究科
英語
Tohoku University Graduate School of Biomedical Engineering
日本語
リハビリテーション医工学分野
英語
Physical Medicine and Rehabilitation
980-8575
日本語
仙台市青葉区星陵町2-1
英語
2-1 Seiryou-chou, Aoba-ku, Sendai
022-717-7338
izumis@med.tohoku.ac.jp
日本語
名 | 紳一 |
ミドルネーム | |
姓 | 出江 |
英語
名 | Shinich |
ミドルネーム | |
姓 | Izumi |
日本語
東北大学大学院医工学研究科
英語
Tohoku University Graduate School of Biomedical Engineering
日本語
リハビリテーション医工学分野
英語
Physical Medicine and Rehabilitation
980-8575
日本語
仙台市青葉区星陵町2-1
英語
2-1 Seiryou-chou, Aoba-ku, Sendai
022-717-7338
izumis@med.tohoku.ac.jp
日本語
その他
英語
Tohoku University
日本語
東北大学
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
Tohoku University
日本語
東北大学
日本語
自己調達/Self funding
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
東北大学大学院医学系研究科倫理委員会
英語
Ethics Committee, Graduate School of Medicine, Tohoku University
日本語
仙台市青葉区星陵町2-1
英語
2-1 Seiryou-chou, Aoba-ku, Sendai
022-717-8007
med-kenkyo@grp.tohoku.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2017 | 年 | 08 | 月 | 31 | 日 |
https://www.med.tohoku.ac.jp/public/doc/2017-1-828.pdf
未公表/Unpublished
https://www.rinri.med.tohoku.ac.jp/esct/Apply/show.aspx?TYPE=6&ID=21873
161
日本語
161名のうち欠損値のない87名が解析対象で、男女比は4:1で男性が多く、年齢は30代(42名)と40代(35名)で全体の88.5%を占め、指導経験年数は5~9年が最多で34名(39.1%)であった。研修に対する満足度は高く、受講前のコミュニケーションスキル(CS)自己評価総スコアは、指導経験年数10年以上群は10年未満群に比し有意に高かった。経験年数10年以上群のCS自己評価総スコアは受講前・1か月後・半年後で有意差を認めなかったが、10年未満群では受講前と1か月後、受講前と半年後で有意に向上した。
英語
The ratio of males to females was 4:1, with more males than females, and the ages of the participants were in their 30s (42) and 40s (35), accounting for 88.5% of the total. The level of satisfaction with the training was high, and the total self-assessment score of communication skills (CS) before the course was significantly higher in the group with more than 10 years of teaching experience than in the group with less than 10 years of teaching experience.
2021 | 年 | 02 | 月 | 24 | 日 |
日本語
英語
日本語
東北大学医学部・大学院医学系研究科教員で、2011年~2013年、2015・2016年に実施した「基礎医学実習および研究指導における指導者養成FD」の受講者
英語
Faculty members of Tohoku University School of Medicine and Graduate School of Medicine who participated in the "Training of Instructors in Basic Medical Practice and Research Teaching FD" conducted in 2011-2013, 2015 and 2016.
日本語
上記への参加者が研究対象者となった
英語
Participants in the above became the research subjects.
日本語
なし
英語
none
日本語
コミュニケーションスキル自己評価総スコア
英語
Communication skills self-assessment total score
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2017 | 年 | 12 | 月 | 18 | 日 |
2017 | 年 | 12 | 月 | 18 | 日 |
2017 | 年 | 12 | 月 | 18 | 日 |
2018 | 年 | 12 | 月 | 31 | 日 |
日本語
受講者が記入したアンケート結果をもとに解析を行う。
英語
Analyze based on the questionnaire result stated by the participator.
2017 | 年 | 08 | 月 | 23 | 日 |
2021 | 年 | 02 | 月 | 24 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000032950
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000032950
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |