UMIN試験ID | UMIN000029825 |
---|---|
受付番号 | R000034059 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2017/12/20 |
最終更新日 | 2017/11/05 05:00:09 |
日本語
英語
The effectiveness of Tuning in to Kids on parent emotion socialization, emotional competency and Anxiety symptoms in preschool children with Anxiety disorders
日本語
英語
Effects of tuning into kids program on mothers and Preschoolers with anxiety problems
日本語
英語
The effectiveness of Tuning in to Kids on parent emotion socialization, emotional competency and Anxiety symptoms in preschool children with Anxiety disorders
日本語
英語
Effects of tuning into kids program on mothers and Preschoolers with anxiety problems
アジア(日本以外)/Asia(except Japan) |
日本語
英語
anxiety disorders
小児科学/Pediatrics | 精神神経科学/Psychiatry |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
to examine TIK effectiveness on anxiety problems in preschool children and parent emotion socialization in mothers of preschool children with anxiety problems
有効性/Efficacy
日本語
英語
探索的/Exploratory
実務的/Pragmatic
該当せず/Not applicable
日本語
英語
1. preschool anxiety problems were assessed The Preschool Anxiety Scale (PAS) at pre-intervention, post-intervention, 6-month follow-up
2. children emotion regulation was assessed using emotion regulation checklist ERC at pre-intervention, post-intervention, 6-month follow-up
3.parent emotion socialization practices were assessed using the coping with children's negative emotion scale (CCNES) at pre-intervention, post-intervention, 6-month follow-up
4. maternal emotion style is assessed using Parent Emotional Style Questionnaire (PESQ) at pre-intervention, post-intervention, 6-month follow-up
日本語
英語
1. parents' emotion regulation was assessed using the Difficulties in Emotion Regulation Scale (DERS) at pre-intervention,post-intervention, 6-month follow-up
2. maternal self- efficacy was assessed using Parenting Self-Agency Measure (PSAM)
at pre-intervention,post-intervention, 6-month follow-up
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
個別/Individual
オープン/Open -no one is blinded
無治療対照/No treatment
いいえ/NO
いいえ/NO
施設を考慮していない/Institution is not considered as adjustment factor.
いいえ/NO
封筒法/Numbered container method
2
治療・ケア/Treatment
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
英語
Mothers in the intervention group received 8 sessions TIK weekly. They were taught developmental information about preschoolers, emotion coaching parenting and empathy skills through homework, role play, books and DVD displays. Sessions were conducted in 4 neighborhood houses were located in regions of Haft Hoz, Marzdaran, Gisha, and Shahrara, in Tehran.
Control: waiting list for 8- session tuning in to kids program after data collection ended
日本語
英語
Mothers in the intervention group received 8 sessions TIK weekly. They were taught developmental information about preschoolers, emotion coaching parenting and empathy skills through homework, role play, books and DVD displays. Sessions were conducted in 4 neighborhood houses were located in regions of Haft Hoz, Marzdaran, Gisha, and Shahrara, in Tehran.
Control: waiting list for 8- session tuning in to kids program after data collection ended
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
3 | 歳/years-old | より上/< |
6 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
英語
receiving the diagnosis of anxiety problems with The Preschool Anxiety Scale (PAS)
日本語
英語
diagnosis of pervasive developmental disorders
56
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Forough Edrissi |
日本語
英語
Shahid Beheshti University of Medical Sciences
日本語
英語
Department of clinical psychology
日本語
英語
Talegani Educational Hospital, Tabnak St. , Velenjak Region, Chamran High Way, Tehran, Iran
982123031548
forough.edrissi@gmail.com
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Forough Edrissi |
日本語
英語
Shahid Beheshti University of Medical Sciences
日本語
英語
Department of clinical psychology
日本語
英語
Talegani Educational Hospital, Tabnak St. , Velenjak Region, Chamran High Way, Tehran, Iran
9893734049008
forough.edrissi@gmail.com
日本語
その他
英語
Shahid Beheshti University of Medical Sciences,
Research deputy
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
this research did not receive any specific grant from funding agencies in the public, commercial, or not-for-profit sectors.
日本語
日本語
自己調達/Self funding
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
Shahid Beheshti University of Medical Sciences
2017 | 年 | 12 | 月 | 20 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2015 | 年 | 09 | 月 | 01 | 日 |
2016 | 年 | 06 | 月 | 01 | 日 |
2017 | 年 | 01 | 月 | 01 | 日 |
2017 | 年 | 03 | 月 | 15 | 日 |
2017 | 年 | 05 | 月 | 10 | 日 |
2017 | 年 | 07 | 月 | 15 | 日 |
日本語
英語
2017 | 年 | 11 | 月 | 05 | 日 |
2017 | 年 | 11 | 月 | 05 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000034059
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000034059
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |