UMIN試験ID | UMIN000030276 |
---|---|
受付番号 | R000034577 |
科学的試験名 | 計画行動理論を用いた日本の看護学生のためのアサーティブネス コミュニケーション トレーニング プログラムの効果の評価 |
一般公開日(本登録希望日) | 2017/12/05 |
最終更新日 | 2018/12/06 11:15:20 |
日本語
計画行動理論を用いた日本の看護学生のためのアサーティブネス コミュニケーション トレーニング プログラムの効果の評価
英語
Evaluating the impact of an assertiveness communication training program for Japanese nursing students using the Theory of Planned Behaviour
日本語
日本の看護学生のためのアサーティブネス コミュニケーション トレーニング プログラムの効果
英語
The impact of an assertiveness communication training program for Japanese nursing students
日本語
計画行動理論を用いた日本の看護学生のためのアサーティブネス コミュニケーション トレーニング プログラムの効果の評価
英語
Evaluating the impact of an assertiveness communication training program for Japanese nursing students using the Theory of Planned Behaviour
日本語
日本の看護学生のためのアサーティブネス コミュニケーション トレーニング プログラムの効果
英語
The impact of an assertiveness communication training program for Japanese nursing students
日本/Japan |
日本語
看護学生
英語
Nursing students
看護学/Nursing | 成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
日本の看護学生のためのアサーティブネス コミュニケーション トレーニング プログラムの効果を評価する
英語
To evaluate the impact of an assertiveness communication training program for Japanese nursing students
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
患者さんについて気がかりなことがある時、医療従事者に声に出して伝えるという行動意図
英語
Behaviour intention to communicate assertively to health professionals when concerned about patients
日本語
アサーティブネス レベル
英語
The level of assertiveness
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
集団/Cluster
オープン/Open -no one is blinded
無治療対照/No treatment
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
90分のアサーティブネス コミュニケーション ワークショップ一回
英語
A 90-minute assertiveness communication workshop
日本語
介入なし
英語
No intervention
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
20 | 歳/years-old | 以上/<= |
60 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
日本の看護学を専攻している2,3,4年生の学生
英語
2nd, 3rd, 4th year nursing students in Japan
日本語
1年目の看護学生
英語
1st year nursing students
160
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | トレーシー レヴェット‐ジョーンズ |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Tracy Levett-Jones |
日本語
ニューカッスル大学
英語
The University of Newcastle
日本語
医学部看護助産学科
英語
School of Nursing and Midwifery
日本語
University Drive, Callaghan, NSW 2308 オーストラリア
英語
University Drive, Callaghan, NSW 2308 Australia
+61-400940438
tracy.levett-jones@uts.edu.au
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 大村美恵子 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Mieko Omura |
日本語
ニューカッスル大学
英語
The University of Newcastle
日本語
医学部看護助産学科
英語
School of Nusing and Midwefery
日本語
University Drive, Callaghan, NSW 2308 オーストラリア
英語
University Drive, Callaghan, NSW 2308 Australia
08029474766
Mieko.Omura@uon.edu.au
日本語
その他
英語
The University of Australia
日本語
ニューカッスル大学
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
The University of Newcastle
日本語
ニューカッスル大学
日本語
海外/Outside Japan
日本語
オーストラリア
英語
Australia
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
はい/YES
H-2017-0365
日本語
ニューカッスル大学倫理委員会
英語
The University of Newcastle, Human Research Ethics Committee
日本語
英語
山口大学医学部保健学科(山口県)
岩国医療センター附属岩国看護学校(山口県)
2017 | 年 | 12 | 月 | 05 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
A total of 123 out of 150 nursing students completed the surveys. Following the assertiveness communication training program, a higher percentage of students from the intervention group demonstrated the intention to speak up. The intervention group also displayed higher levels of assertiveness, although the results were not statistically significant.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2017 | 年 | 12 | 月 | 01 | 日 |
2017 | 年 | 12 | 月 | 06 | 日 |
2018 | 年 | 01 | 月 | 31 | 日 |
2018 | 年 | 02 | 月 | 28 | 日 |
2018 | 年 | 04 | 月 | 30 | 日 |
2018 | 年 | 06 | 月 | 30 | 日 |
日本語
英語
2017 | 年 | 12 | 月 | 05 | 日 |
2018 | 年 | 12 | 月 | 06 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000034577
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000034577
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |