UMIN試験ID | UMIN000030443 |
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受付番号 | R000034759 |
科学的試験名 | エビデンス提示と名称ブラインド化がマンモグラフィ検診受診意欲に与える影響のオンライン調査:ランダム化比較試験 |
一般公開日(本登録希望日) | 2017/12/18 |
最終更新日 | 2018/09/20 18:24:34 |
日本語
エビデンス提示と名称ブラインド化がマンモグラフィ検診受診意欲に与える影響のオンライン調査:ランダム化比較試験
英語
Influence of evidence-based information and the usage of the term "mammography" on women's willingness to undergo mammography screening: randomized controlled trial
日本語
エビデンス提示と名称ブラインド化がマンモグラフィ検診受診意欲に与える影響のオンライン調査:ランダム化比較試験
英語
Influence of evidence-based information and the usage of the term "mammography" on women's willingness to undergo mammography screening: randomized controlled trial
日本語
エビデンス提示と名称ブラインド化がマンモグラフィ検診受診意欲に与える影響のオンライン調査:ランダム化比較試験
英語
Influence of evidence-based information and the usage of the term "mammography" on women's willingness to undergo mammography screening: randomized controlled trial
日本語
エビデンス提示と名称ブラインド化がマンモグラフィ検診受診意欲に与える影響のオンライン調査:ランダム化比較試験
英語
Influence of evidence-based information and the usage of the term "mammography" on women's willingness to undergo mammography screening: randomized controlled trial
日本/Japan |
日本語
健常人
英語
Adult
成人/Adult |
悪性腫瘍/Malignancy
いいえ/NO
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Well-informed decisionのために適切な情報提供方法の検討
英語
To evaluate how well-informed decision can be achieved
その他/Others
日本語
エビデンス提示と名称ブラインド化がマンモグラフィ検診受診意欲に与える影響を明らかにする
英語
To evaluate the influence of evidence-based information and the usage of the term "mammography" on women's willingness to undergo mammography screening
検証的/Confirmatory
実務的/Pragmatic
該当せず/Not applicable
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受診意欲0-10のリカードスケール(アンケート調査時)
英語
Willingness to undergo the screening with 0-10 Likert scale (at the time of survey)
日本語
英語
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
個別/Individual
二重盲検/Double blind -all involved are blinded
プラセボ・シャム対照/Placebo
いいえ/NO
いいえ/NO
いいえ/NO
準ランダム化/Pseudo-randomization
4
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
アンケート調査(検診パンフレット情報かつマンモグラフィ検診と明示)
英語
Survey (Information from the mammography screening promotion leaflet with the term "mammography screening")
日本語
アンケート調査(検診パンフレット情報かつマンモグラフィ検診をAに置換)
英語
Survey (Information from the mammography screening promotion leaflet without the term "mammography screening")
日本語
アンケート調査(1000人あたりのエビデンスに基づいた情報提示かつマンモグラフィ検診と明示)
英語
Survey (Evidence-based information with the term "mammography screening")
日本語
アンケート調査(1000人あたりのエビデンスに基づいた情報提示かつマンモグラフィ検診をAに置換)
英語
Survey (Evidence-based information without the term "mammography screening")
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英語
30 | 歳/years-old | 以上/<= |
120 | 歳/years-old | 未満/> |
女/Female
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30歳以上女性
英語
Women over 30
日本語
なし
英語
None
300
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名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 早野 順一郎 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Junichiro Hayano |
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名古屋市立大学
英語
Nagoya City University
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医学・医療教育学分野
英語
Department of Medical Education
日本語
〒467-8601 愛知県名古屋市瑞穂区瑞穂町字川澄1
英語
1 Kawasumi Mizuho-cho, Mizuho-ku, Nagoya 467-8601, Japan
052-853-8499
hayano.biosignal.lab@gmail.com
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名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 吉田 豊 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Yutaka Yoshida |
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名古屋市立大学
英語
Nagoya City University
日本語
医学・医療教育学分野
英語
Department of Medical Education
日本語
〒467-8601 愛知県名古屋市瑞穂区瑞穂町字川澄1
英語
1 Kawasumi Mizuho-cho, Mizuho-ku, Nagoya 467-8601, Japan
052-853-8499
hayano.biosignal.lab@gmail.com
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名古屋市立大学
英語
Department of Medical Education
Nagoya City University Graduate School of Medical Sciences
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Department of Medical Education
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無し
英語
None
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自己調達/Self funding
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いいえ/NO
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2017 | 年 | 12 | 月 | 18 | 日 |
未公表/Unpublished
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Results: Between Dec 19, 2017, and Dec 20, 2017, we assigned 330 women to promotional sentences with "mammography" (n=88; Willingness to undergo the esamination 7.3; SD 3.0), evidence-based information with "mammography" (n=80; 7.4; SD 2.8), promotional sentences with "A" (n=90; 7.5; SD 2.3), or evidence-based sentences with "A" (n=72; 6.3; SD 2.4). The interaction between the type of sentences and the use of the term "mammography" was statistically significant (Generalized linear model p=0.02). When the alphabet "A" was used, mammography campaign's sentences increased women's willingness to undergo the examination compared with the evidence-based information (Cohen's d=0.56. 95% CI; 0.24 to 0.87. T-test; p<0.001), but not among the groups where the term "mammography" was used (p=0.87). When the evidence-based information was presented, the term "mammography" motivated women more than the alphabet "A" (Cohen's d=0.43; 95% confidence interval; 0.12 to 0.75; T-test p<0.01), while there was no significant difference among the groups where the promotional descriptions were used (p=0.32). Conclusions: Not only the sentences used in mammography screening campaigns but also the use of the term "mammography" itself could make women more willing to undergo the examination.
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試験終了/Completed
2017 | 年 | 12 | 月 | 17 | 日 |
2017 | 年 | 12 | 月 | 18 | 日 |
2017 | 年 | 12 | 月 | 20 | 日 |
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2017 | 年 | 12 | 月 | 18 | 日 |
2018 | 年 | 09 | 月 | 20 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000034759
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000034759
研究計画書 | |
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登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
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登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
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