UMIN試験ID | UMIN000032612 |
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受付番号 | R000037185 |
科学的試験名 | 後房型有水晶体眼内レンズ術後のドライビングシミュレーションおよび動体視力の検討 |
一般公開日(本登録希望日) | 2018/05/16 |
最終更新日 | 2019/01/29 09:10:08 |
日本語
後房型有水晶体眼内レンズ術後のドライビングシミュレーションおよび動体視力の検討
英語
driving simulation and kinetic visual acuity in eyes with posterior chamber phakic intraocular lens implantation
日本語
後房型有水晶体眼内レンズ術後のドライビングシミュレーションおよび動体視力の検討
英語
driving simulation and kinetic visual acuity in eyes with posterior chamber phakic intraocular lens implantation
日本語
後房型有水晶体眼内レンズ術後のドライビングシミュレーションおよび動体視力の検討
英語
driving simulation and kinetic visual acuity in eyes with posterior chamber phakic intraocular lens implantation
日本語
後房型有水晶体眼内レンズ術後のドライビングシミュレーションおよび動体視力の検討
英語
driving simulation and kinetic visual acuity in eyes with posterior chamber phakic intraocular lens implantation
日本/Japan |
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屈折異常
英語
refractive error
眼科学/Ophthalmology |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
後房型有水晶体眼内レンズは、レーシックに比較して、高い安全性・有効性だけでなく術後視機能の優位性が報告されているが、いずれの手術もグレアやハローを自覚し、運転時に支障を来す可能性が考えられる。しかし本術後患者に対して、移動手段として重要な役割を果たす自動車運転や動体視力への影響はこれまでされていないため、同年代の正常眼と比較し、本手術による影響を定量的に検討する。
英語
The superiority of the art backsight function is reported as well as safety, the effectiveness that is higher than LASIK, but which operation goes wrong and notices a and hello, and, as for the back room type existence crystalline lens intraocular lens, possibility to affect it at the time of driving is thought about. However, because the influence on important driving and kinetic vision to play its part is not done as a means of transportation for a patient after this art until now, I compare it with the normalcy eyes of the same age and examine the influence by this operation quantitatively.
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
Hondaセーフティナビ
動体視力計コーワAS-4F
英語
Honda driving simulation
kinetic vision tester cowa AS-4F
日本語
英語
観察/Observational
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英語
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英語
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英語
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英語
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英語
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英語
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英語
日本語
英語
20 | 歳/years-old | 以上/<= |
60 | 歳/years-old | 未満/> |
男女両方/Male and Female
日本語
普通自動車免許を有する者
英語
Person having a common car license
日本語
普通自動車免許を有さない者
英語
The person who does not usually have car licenses
40
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 神谷和孝 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Kamiya Kazutaka |
日本語
北里大学医療衛生学部リハビリテーション学科
英語
Kitasato university school of allied health Sciences
日本語
視覚機能療法学専攻
英語
Sight function therapy studies specialty
日本語
〒252-0373 神奈川県相模原市南区北里1-15-1
英語
Minami-ku, Sagamihara-shi, Kanagawa Kitasato 1-15-1
042-778-9681
kamiyak-kty@umin.ac.jp
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 神谷和孝 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Kamiya Kazutaka |
日本語
北里大学医療衛生学部リハビリテーション学科
英語
Kitasato university school of allied health Sciences
日本語
視覚機能療法学専攻
英語
Sight function therapy studies specialty
日本語
〒252-0373 神奈川県相模原市南区北里1-15-1
英語
Minami-ku, Sagamihara-shi, Kanagawa Kitasato 1-15-1
042-778-9681
kamiyak-kty@umin.ac.jp
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その他
英語
Kitasato university
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北里大学
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英語
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無し
英語
No
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その他/Other
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英語
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英語
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英語
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英語
いいえ/NO
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英語
日本語
英語
北里大学医療衛生学部(神奈川県)
2018 | 年 | 05 | 月 | 16 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
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英語
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英語
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英語
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英語
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英語
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英語
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英語
主たる結果の公表済み/Main results already published
2018 | 年 | 05 | 月 | 16 | 日 |
2018 | 年 | 05 | 月 | 16 | 日 |
日本語
姓名、生年月日、性別、遠見視力値、動体視力値、ハンドル操作、注意配分・複数作業、走行結果データ
英語
The name, the date of birth, sex, distant view eyesight level, kinetic vision level, steering wheel operation, attention distribution, plural work, run result data
2018 | 年 | 05 | 月 | 16 | 日 |
2019 | 年 | 01 | 月 | 29 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000037185
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000037185
研究計画書 | |
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登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
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登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
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登録日時 | ファイル名 |