UMIN試験ID | UMIN000035599 |
---|---|
受付番号 | R000040359 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2019/01/20 |
最終更新日 | 2019/01/20 05:55:32 |
日本語
英語
Cognitive-Behavior Language Therapy for Speech Anxiety among Stuttering School Adolescents
日本語
英語
Cognitive-Behavior Language Therapy
日本語
英語
Cognitive-Behavior Language Therapy for Speech Anxiety among Stuttering School Adolescents
日本語
英語
Cognitive-Behavior Language Therapy
アフリカ/Africa |
日本語
英語
Speech anxiety
リハビリテーション医学/Rehabilitation medicine |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
The objective of the current study was to determine the effectiveness of cognitive behavior language therapy (CBLT) for reduction in speech anxiety among stuttering school adolescents
有効性/Efficacy
日本語
英語
その他/Others
その他/Others
該当せず/Not applicable
日本語
英語
Speech Anxiety Thoughts Inventory (SATI), Time 1, Time 2, Time 3.
日本語
英語
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
集団/Cluster
オープンだが測定者がブラインド化されている/Open -but assessor(s) are blinded
無治療対照/No treatment
いいえ/NO
いいえ/NO
施設を考慮していない/Institution is not considered as adjustment factor.
封筒法/Numbered container method
2
治療・ケア/Treatment
行動・習慣/Behavior,custom |
日本語
英語
Treatment group = Cognitive-Behavior Language Therapy for Speech Anxiety.
24 sessions (Two hours each) group intervention program structured to last for 12 weeks
日本語
英語
Control group = waitlist
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
12 | 歳/years-old | 以上/<= |
20 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
英語
The inclusion criteria were being 12 to 20 years of age; having stuttering rate greater than 2% syllables stuttered (%SS) when measured by the assessing clinician; and being able to keep regular attendance at the treatment; being willing to sign informed consent form and to participate in the study.
日本語
英語
The exclusion criteria for the study were: being involved in any CBLT treatment and speech-related treatment during the previous 12 months; having limited functional English, intellectual disability, being currently suicidal; being unwilling inability to participate in the treatme
92
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Josephine Akabogu |
日本語
英語
University of Nigeria, Nsukka
日本語
英語
Department of Arts Education, University of Nigeria
日本語
英語
Department of Arts Education, University of Nigeria, Nsukka
08035458263
josephine.akabogu@unn.edu.ng
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Mkpoikanke Sunday Otu |
日本語
英語
University of Nigeria, Nsukka
日本語
英語
Department of Educational Foundations, University of Nigeria, Nsukka
日本語
英語
Department of Educational Foundations, University of Nigeria, Nsukka
+2348035599525
mkpoikanke.otu@unn.edu.ng
日本語
その他
英語
Otusum Consult, Training & Services, Nigeria
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
N/A
日本語
日本語
自己調達/Self funding
日本語
英語
Nigeria
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2019 | 年 | 01 | 月 | 20 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
Results show that CBLT intervention was statistically and significantly effective in reducing speech anxiety among stuttering school adolescents exposed to the treatment intervention when compared to waitlist control group.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2018 | 年 | 10 | 月 | 02 | 日 |
2018 | 年 | 10 | 月 | 10 | 日 |
2019 | 年 | 01 | 月 | 11 | 日 |
2019 | 年 | 01 | 月 | 14 | 日 |
2019 | 年 | 01 | 月 | 19 | 日 |
2019 | 年 | 01 | 月 | 19 | 日 |
日本語
英語
2019 | 年 | 01 | 月 | 20 | 日 |
2019 | 年 | 01 | 月 | 20 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000040359
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000040359
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |