UMIN試験ID | UMIN000035595 |
---|---|
受付番号 | R000040538 |
科学的試験名 | 英語を用いた専門教育が理学療法学科学生の英語に対する意識に及ぼす影響―横断的観察研究― |
一般公開日(本登録希望日) | 2019/01/19 |
最終更新日 | 2019/04/17 12:39:55 |
日本語
英語を用いた専門教育が理学療法学科学生の英語に対する意識に及ぼす影響―横断的観察研究―
英語
Influences of professional education using English on undergraduate physiotherapy students' English vocabulary and international awareness on physiotherapy; an observational cross-sectional study.
日本語
英語を用いた専門教育が理学療法学科学生の英語に対する意識に及ぼす影響
英語
Influences of professional education using English on undergraduate physiotherapy students' English vocabulary and international awareness on physiotherapy
日本語
英語を用いた専門教育が理学療法学科学生の英語に対する意識に及ぼす影響―横断的観察研究―
英語
Influences of professional education using English on undergraduate physiotherapy students' English vocabulary and international awareness on physiotherapy; an observational cross-sectional study.
日本語
英語を用いた専門教育が理学療法学科学生の英語に対する意識に及ぼす影響
英語
Influences of professional education using English on undergraduate physiotherapy students' English vocabulary and international awareness on physiotherapy
日本/Japan |
日本語
健常成人
英語
Healthy adults
成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
本研究は、英語を用いた専門教育が理学療法学科学生の英語に対する意識に及ぼす影響を検討することを目的とする。
英語
This study aimed to investigate the influences of lectures regarding physiotherapy using English, on undergraduate physiotherapy students' international awareness on physiotherapy.
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
理学療法に関連した英単語テストと国際的視点の評価
英語
English vocaburary tests and assessment of students' international awareness
日本語
英語
観察/Observational
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
18 | 歳/years-old | 以上/<= |
30 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
介入群は東京工科大学の英語プログラムに参加している12名の学生で,対照群は英語プログラムに参加していない58名より12名を無作為に選出する。。
英語
Participants were 24 second-year undergraduate students who belonged to Department of Physiotherapy, School of Health Sciences at the Tokyo University of Technology. Half of the students (n = 12) had participated in a total of 60 lectures throughout the last two years. Another half of the students (n = 12) who did not participated in English lectures were randomly chosen from 58 second-year students and served as a control group.
日本語
研究参加に対して同意が得られない場合は除外する。
英語
When conscent for participating in this study can not be achieved, those students will be excluded.
24
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 三根幸彌 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Koya Mine |
日本語
東京工科大学
英語
Tokyo University of Technology
日本語
理学療法学科
英語
Department of Physical Therapy
日本語
東京都大田区西蒲田5-23-22
英語
5-23-22, Nishikamata, Ota ward, Tokyo
0364242210
mineky@stf.teu.ac.jp
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | 三根幸彌 |
英語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 | Koya Mine |
日本語
東京工科大学
英語
Tokyo University of Technology
日本語
理学療法学科
英語
Department of Physical Therapy
日本語
東京都大田区西蒲田5-23-22
英語
5-23-22, Nishikamata, Ota ward, Tokyo
0364242210
mineky@stf.teu.ac.jp
日本語
その他
英語
Tokyo University of Technology
日本語
東京工科大学
日本語
日本語
英語
日本語
自己調達
英語
Tokyo University of Technology
日本語
東京工科大学
日本語
自己調達/Self funding
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2019 | 年 | 01 | 月 | 19 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2019 | 年 | 02 | 月 | 19 | 日 |
2019 | 年 | 03 | 月 | 28 | 日 |
2019 | 年 | 03 | 月 | 28 | 日 |
2019 | 年 | 03 | 月 | 30 | 日 |
日本語
なし
英語
Nil
2019 | 年 | 01 | 月 | 19 | 日 |
2019 | 年 | 04 | 月 | 17 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000040538
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000040538
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |