UMIN試験ID | UMIN000037955 |
---|---|
受付番号 | R000043252 |
科学的試験名 | ロングホームルーム活用による動機づけ向上の効果 |
一般公開日(本登録希望日) | 2019/09/07 |
最終更新日 | 2020/02/24 14:25:40 |
日本語
ロングホームルーム活用による動機づけ向上の効果
英語
Effect of improving motivation by utilizing long home room
日本語
ロングホームルーム活用による動機づけ向上の効果
英語
Effect of improving motivation by utilizing long home room
日本語
ロングホームルーム活用による動機づけ向上の効果
英語
Effect of improving motivation by utilizing long home room
日本語
ロングホームルーム活用による動機づけ向上の効果
英語
Effect of improving motivation by utilizing long home room
日本/Japan |
日本語
健常者
英語
Healthy person
該当せず/Not applicable |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
ロングホームルームを活用した自己決定理論に基づく取り組みが動機づけ向上に効果をもたらすのかを検証する
英語
Verify whether efforts based on self-determination theory using long home rooms have an effect on improving motivation
有効性/Efficacy
日本語
英語
日本語
7週間の介入前・後で評価する。評価はライフコース展望動機づけ尺度を使用する。
英語
Evaluate before and after 7 weeks of intervention. The assessment uses the Life Course Prospect Motivation Scale.
日本語
英語
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
非ランダム化/Non-randomized
オープン/Open -no one is blinded
無治療対照/No treatment
2
教育・カウンセリング・トレーニング/Educational,Counseling,Training
その他/Other |
日本語
作業療法学科2年生14名に対して、7週間、週1回程度の頻度でロングホームルームを活用した動機づけを高める取り組みを実施する。
実施前後に質問紙への回答を求め、介入前後の比較を行う。
英語
For 14 second year occupational therapy departments we will work to increase motivation using long home rooms once a week for 7 weeks.
Ask for answers to the questionnaire before and after the implementation, and compare before and after the intervention.
日本語
対照群として、理学療法学科2年生33名に対して、同時期に質問紙への回答を求め介入群との比較を行う。
英語
As a control group, 33 second-year physical therapy department students will be asked to answer the questionnaire at the same time and compared with the intervention group.
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
19 | 歳/years-old | 以上/<= |
21 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
介入群:令和元年後期にA専門学校作業療法学科2年生に在籍の学生
対照群:令和元年後期にA専門学校理学療法学科2年生に在籍の学生
英語
Intervention group: Students enrolled in the second grade of A College of Occupational Therapy in the second half of the first year
Control group: Students enrolled in the second year of A vocational school physical therapy in the second half of the first year
日本語
介入群:令和元年後期にA専門学校作業療法学科2年生の中で休学中の学生
対照群:令和元年後期にA専門学校理学療法学科2年生の中で休学中の学生
英語
Intervention group: Students taking a leave of absence in the second year of A College of Occupational Therapy in the late 1st year
Control group: Students taking a leave of absence in the second year of A vocational school physical therapy in the late 1st year
47
日本語
名 | 舞 |
ミドルネーム | |
姓 | 竹本 |
英語
名 | Mai |
ミドルネーム | |
姓 | Takemoto |
日本語
国際医療福祉大学大学院
英語
International University of Health and Welfare Graduate School
日本語
保健医療学専攻 医療福祉教育・管理分野
英語
Department of Health and Medical Care Medical Welfare Education and Management
814-0001
日本語
福岡県福岡市早良区百道兵2-4-16
英語
2-4-16 Hyodo, Sawara-ku, Fukuoka City, Fukuoka Prefecture
092-407-0434
19S1240@g.iuhwac.jp
日本語
名 | 舞 |
ミドルネーム | |
姓 | 竹本 |
英語
名 | Mai |
ミドルネーム | |
姓 | Takemoto |
日本語
国際医療福祉大学大学院
英語
International University of Health and Welfare Graduate School
日本語
保健医療学専攻 医療福祉教育・管理分野
英語
Department of Health and Medical Care Medical Welfare Education and Management
814-0001
日本語
福岡県福岡市早良区百道兵2-4-16
英語
2-4-16 Hyodo, Sawara-ku, Fukuoka City, Fukuoka Prefecture
092-407-0434
19S1240@g.iuhwac.jp
日本語
その他
英語
International University of Health and Welfare Graduate School
日本語
国際医療福祉大学大学院
日本語
保健医療学専攻 医療福祉教育・管理分野
日本語
英語
日本語
その他
英語
International University of Health and Welfare Graduate School
日本語
国際医療福祉大学大学院
日本語
その他/Other
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
国際医療福祉大学大学院
英語
International University of Health and Welfare Graduate School
日本語
福岡県福岡市早良区百道兵2-4-16
英語
2-4-16 Hyodo, Sawara-ku, Fukuoka City, Fukuoka Prefecture
092-407-0434
fukucamp@iuhw.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2019 | 年 | 09 | 月 | 07 | 日 |
最終結果が公表されている/Published
44
日本語
ライフコース展望動機づけ尺度における「自律的動機づけ」の介入群と非介入群の比較において、有意な差は認められなかった。また、「内発的動機づけ」の介入群と非介入群の比較についても、有意な差は認められなかった。
次に、各項目の介入前後の比較において、介入群は、全ての項目に有意な差は認められなかった。一方、非介入群では「外的調整」と「取り入れ調整」の項目で有意な差が認められた。
「無力状態」の平均値において、介入群は7.4点から6.6点へと低下したのに対して、非介入群は7.8点から8.0点へ向上した。
英語
There were no significant differences between the intervention group and the non-intervention group on the Life Course Perspective Motivation Scale.
Next, in the comparison of each item before and after the intervention, a significant difference was observed in the two items in the non-intervention group.
In the mean value of "helplessness", the intervention group decreased while the non-intervention group improved.
2019 | 年 | 11 | 月 | 21 | 日 |
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2019 | 年 | 06 | 月 | 20 | 日 |
2019 | 年 | 07 | 月 | 23 | 日 |
2019 | 年 | 09 | 月 | 12 | 日 |
2019 | 年 | 11 | 月 | 11 | 日 |
2019 | 年 | 11 | 月 | 14 | 日 |
2019 | 年 | 11 | 月 | 14 | 日 |
2019 | 年 | 11 | 月 | 15 | 日 |
日本語
英語
2019 | 年 | 09 | 月 | 06 | 日 |
2020 | 年 | 02 | 月 | 24 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000043252
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000043252
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |