UMIN試験ID | UMIN000037999 |
---|---|
受付番号 | R000043317 |
科学的試験名 | |
一般公開日(本登録希望日) | 2019/09/12 |
最終更新日 | 2019/09/12 14:57:00 |
日本語
英語
Investigation of Burnout Syndrome among Electrical and Building Technology Undergraduate Students in Nigeria
日本語
英語
Investigation of Burnout Syndrome
日本語
英語
Investigation of Burnout Syndrome among Electrical and Building Technology Undergraduate Students in Nigeria
日本語
英語
Investigation of Burnout Syndrome
アフリカ/Africa |
日本語
英語
Burnout Syndrome
成人/Adult |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
英語
The main objective of the current study was to investigate the levels of burnout and the effect of REBT on burnout symptoms among electrical and building technology undergraduate students in public universities in Southeast Nigeria.
有効性/Efficacy
日本語
英語
その他/Others
該当せず/Not applicable
日本語
英語
Oldenburg Burnout Inventory-Student Version(OLBI-S)" Time 1, Time 2, Time 3
日本語
英語
介入/Interventional
並行群間比較/Parallel
ランダム化/Randomized
集団/Cluster
オープンだが測定者がブラインド化されている/Open -but assessor(s) are blinded
無治療対照/No treatment
はい/YES
いいえ/NO
いいえ/NO
知る必要がない/No need to know
2
治療・ケア/Treatment
その他/Other |
日本語
英語
77 participants were assigned to the treatment group
日本語
英語
77 participants were assigned to the no-treatment group
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
18 | 歳/years-old | 以上/<= |
31 | 歳/years-old | 以下/>= |
男女両方/Male and Female
日本語
英語
The inclusion criteria included being burned-out, completing the informed consent in writing and being available to participate throughout the study period.
日本語
英語
The exclusion criteria were having no symptoms of burnout at baseline as assessed by OLBI-S dimensions, declining to participate even though there was evidence of burnout problem, being currently enrolled in a stress management intervention, and unwillingness to make oneself available throughout the study duration.
154
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Jimoh |
ミドルネーム | |
姓 | Bakare |
日本語
英語
University of Nigeria Nsukka
日本語
英語
Faculty of Vocational and Technical Education
410001
日本語
英語
Department of Industrial Technical Education University of Nigeria Nsukka
08039306264
jimoh.bakare@unn.edu.ng
日本語
名 | |
ミドルネーム | |
姓 |
英語
名 | Chibueze |
ミドルネーム | Tobias |
姓 | Orji |
日本語
英語
University of Nigeria Nsukka
日本語
英語
Faculty of Vocational and Technical Education
410001
日本語
英語
Department of Industrial Technical Education University of Nigeria Nsukka
08069273681
http://www.unn.edu.ng/internals/staff/viewProfile/MTMzMw--
tobias.orji@unn.edu.ng
日本語
その他
英語
Otusum Consult Training and Services
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
その他
英語
None
日本語
日本語
自己調達/Self funding
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
Department of Industrial Technical Education
日本語
英語
Department of Industrial Technical Education, University of Nigeria Nsukka
08030406128
vocational.education@unn.edu.ng
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2019 | 年 | 09 | 月 | 12 | 日 |
未公表/Unpublished
154
日本語
英語
The outcome indicated that the levels of burnout syndrome among the students are high and REBT had a significant effect on the symptoms of burnout syndrome among the electrical and building technology students in the treatment group compared to their counterparts in the no-treatment group. Finally, the positive gains were significantly maintained by the treatment group at follow-up.
2019 | 年 | 09 | 月 | 12 | 日 |
日本語
英語
日本語
英語
institution type, gender, age, study hour, year of study and course of study
日本語
英語
CONSORT Flow diagram utilized
日本語
英語
None
日本語
英語
Burnoutsymptoms
日本語
英語
日本語
英語
試験終了/Completed
2018 | 年 | 03 | 月 | 03 | 日 |
2018 | 年 | 04 | 月 | 20 | 日 |
2018 | 年 | 06 | 月 | 01 | 日 |
2019 | 年 | 02 | 月 | 10 | 日 |
日本語
英語
2019 | 年 | 09 | 月 | 12 | 日 |
2019 | 年 | 09 | 月 | 12 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000043317
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000043317
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |