UMIN試験ID | UMIN000045679 |
---|---|
受付番号 | R000052139 |
科学的試験名 | 看護職向けテレナーシング学修用eラーニングに関するユーザビリティおよび受講前後のリテラシー評価 |
一般公開日(本登録希望日) | 2021/10/06 |
最終更新日 | 2023/04/15 18:19:54 |
日本語
テレナーシング学修用eラーニングの評価
英語
Evaluation of e-learning education for telenursing
日本語
テレナーシングeラーニング評価
英語
Telenursing e-learning assessment
日本語
看護職向けテレナーシング学修用eラーニングに関するユーザビリティおよび受講前後のリテラシー評価
英語
Usability and literacy evaluation for before and after telenursing e-learning
日本語
看護職向けテレナーシング学修用eラーニングに関するユーザビリティおよび受講前後のリテラシー評価
英語
Usability and literacy evaluation for before and after telenursing e-learning
日本/Japan |
日本語
該当なし
英語
Not applicable
看護学/Nursing | 該当せず/Not applicable |
悪性腫瘍以外/Others
いいえ/NO
日本語
作成したeラーニングシステムについて看護職から内容、実用性、コンテンツに関するユーザビリティ評価、およびアチーブメント評価を受け、改修課題を明確化すること。
英語
This e-learning system is developed for nurses to assess and improve the usability and achievement, practicality, and opinions on the e-learning content.
その他/Others
日本語
本eラーニングを受講した看護職のテレナーシングリテラシーを評価し、eラーニングの実用可能性を検討する。
英語
To evaluate the literacy of nurses, and consider whether this e-learning contributes to the feasibility of nursing staff.
日本語
テレナーシングに関するリテラシー評価バッテリー(本研究用に作成した9問×5件法の評価ツール)
英語
Literacy evaluation battery for telenursing (9-item x 5-point evaluation tool for this study).
日本語
eラーニングの全体的な使いやすさ、eラーニングの実用可能性への意見、各コンテンツ受講後の内容への意見、アチーブメントテストの回答状況
英語
Usability of e-learning, opinions on the practicality, opinions after learning each content, response status of achievement test.
観察/Observational
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
20 | 歳/years-old | 以上/<= |
適用なし/Not applicable |
男女両方/Male and Female
日本語
1)保健師・助産師・看護師いずれかの有資格者。
2)同意取得時の年齢が20歳以上の者。
3)本研究の参加について、本人から電磁的な方法により同意を得た者。
英語
1)Registered public health nurse, midwife, and/ or nurse.
2)Those who are 20 years old or older at the time of obtaining consent.
3)Those who have consented by an electromagnetic method to participate in this research.
日本語
1)コンピュータ等、eラーニングの受講に必要な機器、および通信環境を自身で調達・利用・操作できない者。
2)学修に際しての公序良俗に反するなど、研究責任者が不適当と判断した者。
英語
1)Those who cannot procure, use, or operate the equipment necessary for e-learning, such as computers, and other communication environment by themselves.
2)Those who are judged to be inappropriate by the principal investigator; such as being offensive to public order and morals during the study.
500
日本語
名 | 亀井 |
ミドルネーム | |
姓 | 智子 |
英語
名 | Tomoko |
ミドルネーム | |
姓 | Kamei |
日本語
聖路加国際大学
英語
St. Luke's International University
日本語
大学院看護学研究科
英語
Graduate School of Nursing Science
1040044
日本語
中央区明石町10-1
英語
10-1, Akashi-chou, Chuo-ku, Tokyo
0355502283
kamei@slcn.ac.jp
日本語
名 | 亀井 |
ミドルネーム | |
姓 | 智子 |
英語
名 | Tomoko |
ミドルネーム | |
姓 | Kamei |
日本語
聖路加国際大学
英語
St. Luke's International University
日本語
大学院看護学研究科
英語
Graduate School of Nursing Science
104
日本語
中央区明石町10-1
英語
10-1, Akashi-chou, Chuo-ku, Tokyo
0355502283
kamei@slcn.ac.jp
日本語
聖路加国際大学
英語
St. Luke's International University
日本語
日本語
日本語
英語
日本語
文部科学省
英語
Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology-Japan
日本語
日本語
日本の官庁/Japanese Governmental office
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
聖路加国際大学
英語
St. Luke's International University
日本語
中央区明石町10-1
英語
10-1, Akashi-chou, Chuo-ku, Tokyo
0355502283
kamei@slcn.ac.jp
いいえ/NO
日本語
英語
日本語
英語
2021 | 年 | 10 | 月 | 06 | 日 |
未公表/Unpublished
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
日本語
英語
開始前/Preinitiation
2021 | 年 | 10 | 月 | 06 | 日 |
2021 | 年 | 10 | 月 | 30 | 日 |
2022 | 年 | 12 | 月 | 31 | 日 |
日本語
なし
英語
None
2021 | 年 | 10 | 月 | 06 | 日 |
2023 | 年 | 04 | 月 | 15 | 日 |
日本語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr/ctr_view.cgi?recptno=R000052139
英語
https://center6.umin.ac.jp/cgi-open-bin/icdr_e/ctr_view.cgi?recptno=R000052139
研究計画書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ仕様書 | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |
研究症例データ | |
---|---|
登録日時 | ファイル名 |